جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد علی انصاری

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان این که در زمینه ارتقاء فرهنگ عمومی خیلی نیاز به کار داریم، گفت: بیشترین ضربه هایی که کشور تاکنون خورده، به خاطر نفوذ فرهنگ غرب بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام محمد علی انصاری، ظهر امروز در مراسم تودیع  و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان، در تالار فرهنگ این شهر، مسئولیت را امانتی الهی دانست و گفت: در فرهنگ دینی کسانی که توفیق خدمتگزاری به مردم را پیدا می کنند، اگر شایستگی لازم را داشته باشند، در میدان امانتداری و خدمت بی منت به مردم خواهد بود .

وی با بیان اینکه اکثر مسئولین کشور به قصد خدمتگزاری به مردم وارد عرصه شده اند، افزود: مشکل دنیا با جمهوری اسلامی ایران به خاطر نگاه مدیریتی برگرفته از قرآن و سیره اهل بیت (ع ) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی اصفهان به تاکیدات مقام معظم رهبری طی سالیان گذشته راجع به مسائل فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: اگر فرهنگ یک جامعه، فرد و خانواده درست شد به تبع آن بقیه مشکلات حل می شود. هرچند بخشی از مشکلات اقتصادی کشور به خاطر تحریم های ظالمانه دشمن است، ولی بیشترین دلایل آن به فرهنگ های اشتباه در تولید، مصرف و فعالیت های اقتصادی بر می گردد.

حجت الاسلام انصاری اضافه کرد: وقتی احساس کردیم دشمن می خواهد دلار را به عنوان یک چماق بر سر ملت ایران فرود آورد، اگر فرهنگ ملت این بود که دلار را آتش بزنیم، قطعا با مشکلات اقتصادی مواجه نمی شدیم.

وی، اقتصاد مقاومتی را برگرفته از فرهنگ قرآنی و انسانی دانست و با بیان این که در زمینه ارتقاء فرهنگ عمومی خیلی نیاز به کار داریم، گفت: بیشترین ضربه هایی که کشور تاکنون خورده، به خاطرنفوذ فرهنگ غرب بوده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان،به رابطه هنر و فرهنگ اشاره کرد و با بیان اینکه هیچ هنرمند متعهدی قبول نمی کند که هنر در خدمت بی بندباری و بداخلاقی باشد، اظهار کرد: هنرمندان کشورمان دوست ندارند که هنر در خدمت ارزش های غیرانسانی باشد.

وی، عدم تعامل، همدلی و انسجام را از آسیب های جدی حوزه فرهنگ دانست و افزود: داشتن تعامل، وحدت، همدلی و همراهی با همه اختلافاتی که وجود دارد از ضروریات حوزه فرهنگ است. هنر این است که در کنار اختلاف نظرها، هدف مشترک باشد.

حجت الاسلام انصاری با بیان این که ایران علی رغم مشکلاتی که دارد توانسته آمریکایی ها را به زانو درآورد، گفت: غربی ها می فهمند موشکی که با برد بیش از چند هزارکیلومتر، نقطه ای را در چند مایلی پایگاه آمریکا می زند، یعنی منافع استکبار را در تمام دنیا نا امن کرده، لذا برای مقابله با آن دست به هر توطئه ای می زنند.

برپایه این گزارش، در این مراسم با قدردانی از تلاش های حسین معافی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، میثم نمکی به عنوان رئیس جدید معرفی شد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha