پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی حوزه علمیه قم

حوزه/ معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: نظام رشته‌ای به‌صورت درختواره‌ای که مطالبات اجلاسیه سال گذشته بود در ۸ حوزه عملیاتی شد و ۱ مورد در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه‌های علمیه، پیش از ظهر امروز در اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی حوزه علمیه قم با عنوان جایگاه فقاهت در علوم انسانی و اسلامی در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفاء، گفت: بی‌تردید اگر بخواهیم حوزه‌ای پاسخگو نسبت به نیاز زمان، نظام اسلامی و جوامع بشری داشته باشیم باید رشته‌های تخصصی موردنیاز را گسترش دهیم.

وی افزود: با توجه به نیازها و شبهات حوزه امروزی که البته این حوزه با حوزه دو دهه گذشته متفاوت است، متوجه این امر می‌شویم که ما چه مسئولیت سنگینی را عهده دارد هستیم و در اینجا اهمیت موضوع مراکز تخصصی مطرح می‌شود.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: از سال گذشته تا به امروز برای اینکه گام تحولی برداریم، فعالیت‌های فراوانی صورت گرفته است.

وی افزود: در جهت به رسمیت شناخته شدن اساتید رشته‌های تخصصی به‌عنوان اساتید سطوح عالی قدم‌هایی برداشته شد و قرار بود که اجلاسیه اساتید سطوح عالی و مراکز تخصصی یکجا باشد که مشکل مکان، مانع از این کار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رستم نژاد ابراز داشت: حرکت به سمت دایر شدن دروس خارج برای رسته‌های تخصصی در حد توان و ظرفیت‌های موجود از دیگر گام‌های تحولی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان ساخت: اصلاح آیین‌نامه مدارج علمی که از دو سال گذشته صورت گرفته و در سال گذشته بندهایی از آیین‌نامه عملیاتی شده است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه تصریح کرد: تسهیل در واسپاری کمیته‌ها به مراکز تخصصی ازجمله مواردی بود که در سال جاری صورت گرفت و چند مرکز واگذاری شده و ده مرکز در حال واگذاری است.

وی اضافه کرد: نظام رشته‌ای به‌صورت درختواره‌ای که مطالبات اجلاسیه سال گذشته بود در 8 حوزه عملیاتی شد و 1 مورد در حال بررسی است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رستم نژاد گفت: راه‌اندازی گروه‌های علمی تربیتی در راستای تقویت جایگاه اساتید، تسهیل در اجرای رشته‌ها، اصلاح و تغییر فرآیندها، کوتاه شدن فرایند رشته‌ها در مراحلی همچون پذیرش و تأسیس، همه و همه بخش‌هایی از فعالیت‌های مدیریت حوزه های علمیه از سال گذشته تاکنون است.

وی در پایان افزود: سامان‌دهی امور اساتید مراکز تخصصی در جهت ثبت و تجمیع سوابق اساتید نیز یکی از فعالیت‌های ارزنده به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha