پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمدرضا شمس الدین

حوزه/ حجت‌الاسلام شمس‌الدین با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهم و محوری را در فرهنگ‌سازی نماز دارند، از احتمال حضور و سخنرانی رئیس جمهور در اجلاس بیست و هفتم نماز به میزبانی سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام محمدرضا شمس‌الدین، در دیدار با نماینده خبرگزاری حوزه در سمنان در راستای برگزاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز و به میزبانی ستاد اقامه نماز استان سمنان، با بیان اینکه اجلاسیه سراسری نماز با هدف بسترسازی و جریان سازی برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در سمنان برگزار می‌شود، اظهار داشت: برگزاری اجلاسیه سراسری نماز راهی در جهت تعالی فرهنگ است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان با بیان اینکه بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز با پیام مقام معظم رهبری و شعار «شیوه‌های دعوت به نماز» به میزبانی سمنان برگزار می‌شود، تصریح کرد: بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور و سفر و حضور رئیس‌جمهوری و تعدادی از اعضای دولت نیز در این برنامه محتمل است و حضور وی و تعدادی از اعضای دولت در اجلاس به میزبانی سمنان در حال رایزنی و پیگیری است.

وی نقش علما و روحانیون را در تبیین ارزش‌های معنوی بسیار اساسی و مهم خواند و افزود: روحانیت همواره نقشی ماندگار و اساسی در تبیین ارزش‌های معنوی در جامعه و میان اقشار جوان و نوجوانان را دارند.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با اشاره به نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و جریان سازی موضوعات مختلف در میان اقشار جامعه خاطرنشان کرد: با توجه به نقش مهم و محوری رسانه‌ها، می‌توان از این نقش مهم در فرهنگ‌سازی مسئله نماز در راستای برگزاری اجلاسیه سراسری نماز بهره‌برداری کرد.

وی با اشاره به نقش خبرگزاری حوزه در انعکاس و مخابره رویدادهای دینی و مذهبی گفت: در جریان برگزاری اجلاسیه سراسری نماز خبرگزاری حوزه نیز با توجه به رسالت ذاتی و دینی خود می‌تواند نقش اساسی را ایفا کند و این رسانه حوزوی در راستای برگزاری اجلاسیه سراسری نماز باید پیشگام و پیش‌قدم‌تر از سایر رسانه‌ها باشد زیرا نهادهای دینی و حوزوی نظیر ستاد اقامه نماز مکمل رسالت و یاری کننده و از دل حوزه علمیه و حوزه علمیه نیز مادر و پشتوانه‌ای برای این نهادهای دینی است و مجموعه ستاد اقامه نماز رسانه رسمی حوزه را از خودشان می‌دانند.

عزم جهادی خبرگزاری حوزه

نماینده خبرگزاری حوزه در سمنان نیز در این نشست با ابراز خرسندی از برگزاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز به میزبانی سمنان اظهار داشت: خبرگزاری حوزه همواره در راه ترویج و نشر و گسترش فرهنگ ناب دینی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده است و مسئولان ستادی خبرگزاری حوزه و مجموعه نیروهای این رسانه در سطح استان‌ها همواره در راستای تعمیق بخشی و ترویج ارزش‌های ناب دینی و حفاظت و صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش جدی و شبانه‌روزی دارند.

ناصر مؤمنیان با بیان اینکه خبرگزاری حوزه در راستای برگزاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز به میزبانی سمنان تلاش و عزم جهادی دارد، تصریح کرد: دفتر خبرگزاری رسمی حوزه در استان سمنان با هماهنگی و همراهی و همت و تلاش مسئولان ستادی این رسانه، در چندین محور ازجمله انعکاس تولیدات و دستاوردهای جدید مربوط به حوزه نماز شامل کتب، نرم‌افزارها و راه‌اندازی سایت‌ها و کانال‌ها مرتبط با امر نماز در راستای برگزاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز به میزبانی سمنان گام برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه محور خبرهای خبرگزاری حوزه در راستای برگزاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز در سه مرحله پیش از برگزاری، حین و بعد از برگزاری اجلاسیه است، افزود: امکان انعکاس فراخوان‌های سطح استانی و یا ملی مرتبط با اجلاس سراسری نماز در سایت و کانال‌های خبرگزاری حوزه در فضای شبکه‌های اجتماعی، انجام گفت‌وگوهای اختصاصی با برخی  مسئولان عالی‌رتبه کشوری و مسئوین علمی و اجرایی بخش‌های اجلاس، و ... وجود دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha