جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق گفت: امام حسین(ع) و نهضت ربانی ایشان و خون های پاکی که در رکاب حضرت ریخته شد، جهان را از خطرات و آفت ها نجات داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق گفت: امام حسین(ع) و نهضت ربانی ایشان و خون های پاکی که در رکاب حضرت ریخته شد، جهان را از خطرات و آفت ها نجات داد؛ چرا که قیام امام حسین(ع) به خاطر بشریت بود.

ایشان نسبت به افزایش بحران ها و  خطرات برای بشریت هشدار داد و گفت: جهان امروز شاهد طغیان علمی است که وسایل  و ابزار را تولید می کند و در مقابل از حکمتی که هدف درست و راه صحیح را مشخص می کند، کاسته شده است.

این عالم عراقی ادامه داد: امروز جهان به دستاوردهای بزرگ علمی خود مغرور است، امّا با این وجود نتواسته خوشبختی و صلح را برقرار سازد؛ چراکه از حکمت خالی است و مسئله دیگر سیاست فاصله انداختن و جدایی میان ملت ها و کشور ها و قطع رابطه و سوء استفاده از آن است که این اندیشه خبیث به زودی سرنوشت بشریت و امنیت آن را تهدید خواهد کرد.

آیت الله مدرسی در بخش دیگر در خصوص زیارت میلیونی اربعین گفت: ما باید در خصوص اوضاع خودمان و سایر ساکنین جهان به دنبال راه حل باشیم و به سخن پیامبر اکرم(ص) رجوع کنیم که می‌فرمایند: «والّذي بعثني بالحقّ نبيّاً، إنّ الحسين بن عليّ في السماء أكبر منه في الأرض، فإنّه لمكتوب عن يمين عرش الله:  مصباح هدى و سفينة نجاة».

ایشان تصریح کرد: امام حسین (ع) نه تنها برای ما و اهل زمین چراغ هدایت و کشتی نجات است، بلکه حتی برای عوالم دیگر نیز مایه هدایت و نجات است.

آیت الله مدرسی اشاره کرد: عراق باید مظهری از مظاهر حسینی باشد و مردم عراق در این روز ها به زائرین خدمت رسانی می کنند و به آنان غذا، آب و سر پناه می دهند و تمامی انواع ایثار و بخشندگی را به نمایش می گذارند. آیا این مسائل در سایر ماه ها و روز ها بر رفتار و زندگی آنان تاثیر می گذارد؟ آیا تمامی مسئولین این کشور واقعاً حسینی شده اند؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha