پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آل هاشم

حوزه/ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمامی نهادهای فرهنگی از وزارت ارشاد انتظار دارند اما تنها یک سیزدهم بودجه فرهنگی کشور در اختیار این وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جریان سفر به تبریز به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز، در این دیدار با تقدیر از اهتمام جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، رویداد مهم فرهنگی شمالغرب کشور بده و بستری برای توسعه فرهنگ مطالعه است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی و هنری مطلوبی در استان آذربایجان شرقی انجام شده است، افزود: جلسات شورای فرهنگ عمومی استان به صورت منظم برگزار می شود و اغلب مصوبات این شورا نیز به مرحله اجرا رسیده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی همچنین از برپایی نمایشگاه های استانی در سراسر کشور تقدیر کرد.

سید هادی حسینی معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اعتبارات ناچیز این وزارتخانه، اظهار داشت: تمامی نهادهای فرهنگی از وزارت ارشاد انتظار دارند اما تنها یک سیزدهم بودجه فرهنگی کشور در اختیار این وزارتخانه است.

وی با اشاره به اینکه 23 هزار مسجد کشور دارای کانون فرهنگی هنری هستند، افزود: سرانه کمک به کانون ‌های فرهنگی مساجد کمتر از یک میلیون است، این در حالی است که تکلیف برنامه ششم، ایجاد بیش از 75 هزار کانون مساجد است.

حسینی در ادامه بر ضرورت اتمام پروژه های نیمه تمام فرهنگی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: پروژه موزه هنرهای معاصر تبریز جزو طرح‌ های ملی است و دستگاه اجرایی آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در میدان آذربایجان با زیربنای ٦ هزار و ٢١٨ مترمربع و مساحت ٥ هزار و ٢٤٠ مترمربع در حال احداث است.

وی افزود: این مجموعه در چهار طبقه احداث می ‌شود که شامل سالن نمایشگاه و سالن موزه بوده و قرار است در این موزه آثار و تولیدات عرفا، مفاخر، مشاهیر، هنرمندان و نویسندگان نگهداری و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد.

معاون وزیر همچنین خواستار اتمام پروژه احیای مقبره الشعرای تبریز با همت مسئولان استانی شد.

محمد محمدپور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی گفت: امسال ٩٠٠ ناشر داخلی با ١٥٠ هزار عنوان و یک میلیون و ٥٠٠ نسخه کتاب در بخش داخلی و ١٥٠ ناشر از ٢٠ کشور جهان با ٣٣ هزار عنوان کتاب و ٣٠ ناشر رسانه های دیجیتال در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha