جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرآن

​حوزه/مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: قرآن بهترین قانون برای اداره اجتماع را ارائه داده و انسان ها را موظف به پذیرش ولایت و سرپرستی صالح ترین انسان ها کرده است.

حجت الاسلام حسین کریمی مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، با اشاره به جایگاه والای قرآن در بین مسلمین، گفت: یکی از اسناد مهم و منابع سعادت مسلمین و حتی بشریت وجود قرآن کریم، کلام خداوند متعال است.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: امروز در این هیاهوی زندگی اگر انسان به قرآن کریم پناه ببرد چیزی جز سعادت دنیوی و اخروی نصیب او نخواهد شد.

این کارشناس قرآنی بیان داشت: تاریخ بشریت نشان داده که زندگی سرشار از معنویت، دنیای انسان را به گلستانی بی نظیر تبدیل می کند و بالعکس آن نیز شاهد جهنم و سختی هایی برای انسان هستیم که نشات گرفته از دور شدن از کلام وحی و معنویات است.

حجت الاسلام کریمی مقدم ادامه داد: قرآن بهترین قانون برای اداره اجتماع را ارائه داده و انسان ها را موظف به پذیرش ولایت و سرپرستی صالح ترین انسان ها کرده است.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: قرآن زن و مرد مؤمن را ولی و متعهد نسبت به هم معرفی کرده و وظیفه همگانی امر به معروف و نهی از منکر را بر دوش همه گذارده است که با انجام صحیح و فراگیر این وظیفه تمام فسادها از جامعه ریشه کن شده و خوبی ها همه جا را فرا خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انس با قرآن کریم صبر و بردباری انسان را بالا می برد، تاکید کرد: مهمترین نقشی که قرآن توانسته با آن نقش عظیمی در زندگی ما داشته باشد، ایجاد صبر در برابر سختی ها و مشکلاتی است که روزمره با آن مواجه می شویم.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: با این همه مشغله روزمره در زندگی انسان، بهترین راه و روش برای برون رفت از مادیات بشر امروزی، تمسک و آشتی با قرآن کریم می باشد.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: خداوند متعال  قرآن را مایه شفا و رحمت برای انسان می داند و می فرماید: « نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِین‏». قرآن در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و اخرت است و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به سوی کمال است این قرآن به راهی هدایت می کند که مستقیم ترین راه هاست، کسانی که با قرآن مأنوسند به کمک کلام الهی، حق را از باطل تشخیص می دهند، لذا باید گفت که قرآن، انسان را به زندگی کردن با معیارهای و ارزشهای انسانی و اسلامی دعوت می کند.

وی در پایان گفت: امیرالمومنین حضرت علی(ع) می فرمایند:« هر کس قرآن را پیش روی خو قرار داد،رهبر و پیشوای او به بهشت خواهد بود و هر کس آن را به پشت سرافکند طرد کننده و سوق دهنده او به سوی جهنم خواهد بود»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha