جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/ استاد اخلاق حوزه گفت: معناي انتظار، معناي مرّكبي است بين نفي و اثبات، عدم رضايت به وضع مذهبي فعلي و انتظار وضع بهتري در آينده، وقتي خودم غرق معصيت هستم و پايم را از حريم موازين اسلام و قرآن بیرون گذاشته ام، چطور اسم خودم را منتظر بگذارم؟

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله محمد علی ناصری، ظهر امروز در جمع اقشار مردم به مناسبت ولادت حضرت رسول الله (ص) اظهار کرد: رسول خدا صلی الله علیه و آله، در نزد حضرت حق خیلی محترم و عزیز هستند.

وی بیان کرد: اگر در قرآن دقت کنید، می بینید گاهی وقتی خدا به چیزی قسم می خورد می‌خواهد به بشریت بفهماند که این چیزی که به آن قسم خوردم، پیش من بسیار عزیز است، در یک آیه صریحاً به جان پیامبر صلی الله علیه و آله قسم می‌خورد؛ آنجا که می‌فرماید:  لَعَمْرُكَ إِنَّهُمْ لَفی سَكْرَتِهِمْ يَعْمَهُونَ(حجر : 72)  به جان تو سوگند! این‌ها در مستى خود سرگردانند.

آیت الله ناصری تصریح کرد: خیلی عجیب است که حضرت حق می‌فرماید: «سوگند به جان تو ای حبیب من!». معلوم می شود این بزرگوار خیلی مقام دارد؛ مقامی است که از درک همۀ ما خارج است.

وی در ادامه اشاره ای به مظلومیت حضرت ولی عصر(عج) کرد و گفت: دراین زمانه ما باید بر مسیر همان رسول الله(ص) یک منتظر واقعی برای فرزند آن عزیز باشیم.

استاد اخلاق حوزه ادامه داد: حالا ببينيم وضع من و شما، همين طور است؟ از وضع فعلي مذهبي كه داريم، وضع فعلي اجتماعي كه داريم راضي نيستیم؟ برخی احكام الهي تعطيل شده است، ظلم و فساد عالم را گرفته است، اين وضع فعلي اجتماع است.

آیت الله ناصری افزود: از حيث مذهب، من راضي نيستم، مي خواهم امام زمان(عج) بيايد، وضع مذهب طبق قواعد قرآن باشد.، آيا به اين معنا، من منتظرم؟ من كه خودم روزي صد معصيت مي كنم، بر خلاف موازين شرع و قرآن عمل مي كنم، چطور اسم خودم را منتظر بگذارم؟

وی ابراز کرد: معناي انتظار، معناي مركبي است بين نفي و اثبات، عدم رضايت به وضع مذهبي فعلي و انتظار وضع بهتري در آينده، وقتي خودم غرق معصيت هستم و پايم را از حريم موازين اسلام و قرآن بیرون گذاشته ام، چطور اسم خودم را منتظر بگذارم؟

استاد اخلاق حوزه خاطرنشان کرد: منتظر باشم، بيايند مرا اعدام بكنند! حضرت كه آمدند، حساب متخلفان را مي رسند؛ يعني لحظه به لحظه منتظرم كه بيايند حساب من را برسند! اين معنايش است، پس يا بايد خودمان را اصلاح كنيم و درست منتظر باشيم، يا نگوييم منتظر هستيم.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha