جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س)

حوزه/ هاشمی با تاکید بر ضرورت مشاوره قبل از ازدواج، گفت : پایه و اساس ازدواج برمبنای معیارهای عقلانی استوار است و مشاوره قبل از ازدواج دریچه ای است که به سوی شناخت از یکدیگر گشوده می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان، خانم سیده هاجر هاشمی، در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان بیان کرد: مشاوره قبل از ازدواج زوجین، به زندگی بهتر و دوام آن کمک شایانی خواهد کرد، می توانند واقع بینانه به ازدواج نگاه کرده و از هرگونه احساسات غیرعقلانی پرهیز کرد.

وی با تأکید بر اهمیت این بحث خاطرنشان کرد: از آنجا که ازدواج مهمترین تصمیم گیری در زندگی هر فرد است، آموزش دیدن برای این تصمیم گیری و یادگیری مهارت های لازم برای زندگی مشترک ضروری است و مشاوره ازدواج زندگی مشترک را تضمین می کند.

استاد مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) گرگان اذعان کرد: هدف از مشاوره قبل از ازدواج به هیچ عنوان کنکاش در اعماق روحی طرفین و بر ملا کردن ایرادات و نقاط ضعف آنها برای یکدیگر نیست بلکه مهم نحوه مدیریت بر مشکلات است، در حقیقت مشاوره ازدواج مانند واکسنی برای پیشگیری و مانع از هم پاشیدن زندگی مشترک است.

هاشمی با بیان این که پایه و اساس ازدواج برمبنای معیارهای عقلانی استوار است، افزود: مشاوره قبل از ازدواج دریچه ای است که به سوی شناخت از یکدیگر گشوده می شود؛ برای داشتن ازدواج موفق، شناخت بیشتر، ازدواج پایدارتری را به همراه دارد.

وی در ادامه به فعالیت های واحد مشاوره این مدرسه علمیه اشاره کرد و عنوان نمود: تهیه تراکت با عنوان اهمیت مشاوره و مسائل تربیتی از احادیث و عالمان دینی و نصب آن در واحد مشاوره و فضای مدرسه علمیه، برگزاری جلسات ویژه برای طلاب به تفکیک طلاب مجرد و متأهل و ... را به عنوان نمونه هایی از آن فعالیت ها برشمرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha