شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مومنی از اجرای طرح همسان گزینی تحت عنوان «انتخاب آگاه، ازدواج پایدار»ویژه طلاب مجرد حوزه علمیه اصفهان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان پیرامون اقدام ابتکاری حوزه علمیه اصفهان در راستای تسهیل ازدواج طلاب مجرد، اظهار کرد: با توجه به پیچیدگی های اجتماعی امروز و آسیب شناسی های انجام شده ضرورت ساماندهی امر ازدواج جوانان خاصه طلاب مجرد بیش از پیش مبرهن شد.

وی با بیان اینکه ایجاد شرایط آسان و تسهیل در امر ازدواج طلاب و خانواده آنان جزو ضروریات امروز به نظر می رسد، گفت: براین اساس کارگروه ازدواج با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، مرکز مشاوره، مرکزمدیریت حوزه علمیه خواهران و مرکز خدمات حوزه علمیه راه اندازی شد.

 معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان افزود: اجرای طرح همسان گزینی«انتخاب آگاه، ازدواج پایدار» ویژه طلاب مجرد جزء نخستین مصوبات این کارگزوه ازدواج حوزه علمیه است.

وی اذعان کرد: در این طرح  طلاب مجرد حوزه علمیه اصفهان ابتدا ثبت نام کرده و سپس به صورت کاملا محرمانه و خصوصی اطلاعاتی  که از مراجعین و متقاضیان گرفته شده است به خانواده موارد هم کفو و همسان برای ازدواج دائمی و پایدار داده شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: در این طرح  ابتدا خانواده ها به یکدیگر معرفی شده  و در صورت نیاز مشاوره ازدواج و خانوادگی به آنها ارائه می شود.

وی از برقراری  تفاهم نامه ای از سوی حوزه علمیه اصفهان با مرکز ازدواج آسان استان اصفهان جهت معرفی خانواده های طلاب به این مرکز و بهره مندی از مزایا و خدمات این نهاد خبرداد و یادآور شد: طبق اقدامات و رایزنی های صورت گرفته هدایای نقدی در قالب مساعدت نیز به طلاب مجرد جوان که در شرف ازدواج قرار می گیرند از سوی آیت الله العظمی مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان و آیت الله طباطبایی نژاد، مدیر حوزه اصفهان پرداخت می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha