جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یوسف عباسعلی نیا

​حوزه/ معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه علمیه استان کردستان گفت: برخی از طلاب و روحانیون کردستان در حوزه کشاورزی، باغداری و... جزو کارآفرینان برتر شناخته می شوند و این نشان دهنده روحیه کار و تلاش در مردم این منطقه است.

یوسف عباسعلی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: امروز یکی از مسائل مهم در کشور، مباحث اقتصادی و موضوع ارتقای سطح معیشتی مردم است، لذا در این موقعیت حساس از تاریخ انقلاب اسلامی، باید در مباحث اقتصادی بسیار هوشمندانه عمل کرده و منویات مقام معظم رهبری در این حوزه را به دقت گوش و عملیاتی کنیم.

وی به مسئله اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مکرر امام خامنه ای در این باره اشاره داشت و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر در بیشتر نطق ها و سخنرانی های خویش بر مسئله «اقتصاد مقاومتی» تاکید داشته و دارند که این نشان می دهد معظم له به خوبی اوضاع مملکت و جهان را رصد می نمایند.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: در میدان اقتصادی که بیشتر به جنگ اقتصادی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شبیه است، هر کسی به قدر توان خویش باید در شکوفایی اقتصاد این کشور سهیم باشد.

این استاد حوزوی به مسئله ورود روحانیون و طلاب به مباحث عمرانی، سازندگی و اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: امروز طلاب بسیاری در سطح کشور و حتی استان کردستان داریم که با استفاده از ظرفیت های خود، مراکز تولیدی و اشتغالزا  ولو کوچک ایجاد کرده اند که این امر می تواند کمک شایانی به اقتصاد این استان داشته باشد.

عباسعلی با اشاره به اینکه طلاب و حوزویان استان کردستان تمام وقت و زمان خود معطوف درس خواندن نمی کنند، تصریح کرد: بسیاری از طلاب و روحانیون در حوزه کشاورزی، باغداری و... در استان کردستان جزو کارآفرینان برتر شناخته می شوند و این نشان دهنده روحیه کار و تلاش در مردم این منطقه می باشد.

وی در ادامه سخنان خود ورود روحانیون به مباحث عمرانی، اقتصادی، کشاورزی و... را امری مفید و البته ضروری برای کشور عنوان کرد و گفت: امروز هر کسی در حد و توان خود باید در مباحث اقتصادی حامی و پشتیبان این مملکت باشد، حال آن فرد می تواند یک بازاری و حتی یک طلبه یا روحانی باشد.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه علمیه استان کردستان گفت: حوزه علمیه کردستان در طول چند سال اخیر در بحث ورود به مباحث اشتغالزایی در استان تلاش های بسیاری داشته و دارد و به صورت منظم با فعالان حوزه اقتصادی کردستان نشست ها و دیدارهای زیادی برگزار می کند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: هدف اصلی از این سیاستگذاری در حوزه علمیه کردستان، خودکفایی مدارس علمیه استان در مباحث اقتصادی و مالی است، لذا طرح های بسیاری در بحث ایجاد منابع پایدار برای حوزه استان کردستان در دست بررسی و پیگیری است که امیدواریم با حمایت مسئولان و نیز فعالان بخش اقتصادی به این هدف مهم برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha