جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طلبه انقلابی

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: روحانیون و طلاب با داشتن روحیه انقلابی می توانند در هر زمینه ای تحول آفرین باشند و در این زمینه حوزه های علمیه نیز آنها را کمک می کند، لذا روحانیون باید قدر این حمایت ها را بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در استان کردستان، حجت الاسلام علی سالاری عصر امروز در دیدار با اعضای برخی از انجمن های مردم نهاد شهر سنندج اظهار داشت: اداره یک شهر و محیط تنها مختص مسئولان نیست، بلکه همه در اداره آن دخیل هستیم و این وظیفه ای عمومی و همگانی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه تعامل دولت و مردم در اداره جامعه، سبب شناسایی و از بین رفتن ناهنجاری های موجود می شود، عنوان کرد: اگر می خواهیم جامعه اسلامی به معنای واقعی و آرمانی داشته باشیم، باید بتوانیم سهمی در اداره آن داشته باشیم، لذا در این بین وظیفه انجمن های مردم نهاد، حوزه های علمیه، دانشگاه ها و... بسیار مهم می باشد.

حجت الاسلام سالاری در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: همچنین نباید خلا وجود روحانی در جامعه اسلامی احساس شود، بنابراین در این ایام طلاب باید به عنوان مبلغان دینی خلاهای معنوی و دینی جامعه را پر نمایند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انجمن های مردم نهاد وظیفه های اجتماعی مختلفی برای خود تعریف کرده اند، بیان داشت: همانطوری که انجمن های مردم نهاد خود وظیفه ای را برای اعضا تعیین کرده اند، طلاب و روحانیون نیز باید بتوانند در حوزه کاری خود تقسیم کار انجام دهند.

حجت الاسلام سالاری بیان داشت: امروز شاهد حضور روحانیون در عرصه های کارآفرینی، فرهنگی، ورزشی و... هستیم که این نشان می دهد نگاه اسلام به وظایف یک طلبه و روحانی بسیار گسترده و باز است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه روحانیون بسیاری در کشور داریم که به عنوان کارآفرینان برتر شناخته می شوند، گفت: در سفرهایی که به استانهای کشور داشته ام به عینه با روحانیون جوانی آشنا شده ام که در کنار کتاب و درس، مشغول فعالیت اقتصادی و کارآفرینی هستند که این همان معنای واقعی «اقتصاد مقاومتی» از منظر مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اینکه روحانی باید معیار و اسوه افراد جامعه باشد، عنوان داشت: روحانیون و طلاب با داشتن روحیه انقلابی می توانند در هر زمینه ای تحول آفرین باشند و در این زمینه حوزه های علمیه نیز آنها را کمک می کند، لذا روحانیون باید قدر این حمایت ها را بدانند.

این استاد حوزوی در ادامه تاکید کرد: امروز باید انجمن های مردم نهاد و طلاب در کنار هم برای ایجاد یک جامعه دینی و اسلامی تلاش کنند و از پتانسیل های خود در این راه بهترین بهره ها را ببرند.

وی اظهار داشت: انفعال و واپسگرایی در هر جامعه ای ناهنجاری های گوناگون به دنبال دارد، لذا همه به ویژه فعالان فرهنگی و مذهبی باید به خوبی به این موضوع واقف باشند و راه های تعامل برای اداره بهتر جامعه اسلامی بر اساس موازین شرعی را پیدا و پیاده نمایند.

حجت الاسلام سالاری در پایان سخنان خود گفت: نشست های منظم انجمن های مردم نهاد با حوزویان و دانشگاهیان بی شک می تواند راهگشای بسیاری از مسایل و مشکلات حال جامعه باشد، بنابراین از دوستان می خواهیم که چنین نشست هایی را به صورت مقطعی برگزار نکنند، بلکه نظم خاصی به آن بدهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha