چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پذیرش ازطلاب  سطح دو حوزه‌های علمیه در دانشکده دین و رسانه

حوزه/ داوطلبی که تا کنون برای تحصیل در حوزه ثبت نام نکرده و یا به دلایل مختلف نتوانسته در آزمون ورودی شرکت کند و یا برخی شرایط را مانند معدل، سن و... را نداشته در کمیسیون پذیرش بررسی می شود.

به گزارش خبرنگارخبرنگار خبرگزاری «حوزه» ، حجت الاسلام عینی، امروز در اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه های علمیه استانی که در ساختمان مرکز مدیریت در قم برگزار شد، گفت: امسال در بحث پذیرش در موضوع ضوابط معدل و سن و شیوه اجرا تغییراتی داشته ایم.

مدیر پذیرش حوزه های علمیه افزود: در بحث معدل در پذیرش حوزه ضوابطی مانند تقویت مدارس مناطق محروم، تأکید بر بومی گزینی و تفاوت بین رشته های کلاسیک مورد لحاظ قرار قرار گرفته است. این مسئله در ابتدای امر اطلاع رسانی و در سامانه اعمال نظر شد.  

وی بیان کرد: مسئله دیگر تغییر در شیوه اجرا در پذیرش حوزه های علمیه است. این تغییر در روش ثبت نام و معرفی داوطلبان به مدارس علمیه باهدف مشارکت مدارس درامر پذیرش انجام گرفته است.

حجت الاسلام عینی گفت: دومین تغییر در شیوه اجرا در مسئله روش و زمان برگزاری دوره میثاق طلبگی یا همان دوره اختبار و تثبیت بوده است.

مدیر پذیرش حوزه های علمیه با اشاره به برنامه های در دست مطالعه گفت:  شناسایی و جذب شیوه ها، پذیرش و مدیریت واحد و شناور بودن زمان پذیرش از جمله برنامه های در دست مطالعه است.

وی بیان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات پذیرش تعدد مخاطب برای پاسخ گویی است. در طراحی جدید در امر پذیرش مدیریت واحدی عهده دار مسئولیت ها می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عینی با اشاره به مراحل پذیرش و فرایند صدور کد برای داوطلبان ورود به حوزه گفت: این مسئله  با ثبت نام اولیه داوطلب همراه با انتخاب اولویت ها  مانند شرکت در آزمون، تأیید نهایی اولویت انتخابی، اخذ نوبت مصاحبه همراه با تأیید مدارک توسط استان، نظام وظیفه، مصاحبه و مشاوره تائید مدارک توسط مدرسه و صدور  کد موقت با مراحلی مانند دوره میثاق طلبگی،‌تربیتی، آموزشی، سنجش سلامت و تحقیقات میدانی آغاز  و نهایتا به صدور کد دائم برای فرد پذیرش شونده در حوزه به پایان خواهد رسید.

مدیر پذیرش حوزه های علمیه افزود: مسئله دیگر کمیسیون پذیرش است. در این  کمیسیون شرائط افراد علاقه مند که تاکنون برای تحصیل در حوزه ثبت نام نکرده اند و یا به دلایل مختلف در آزمون ورودی به حوزه نتوانسته اند شرکت کنند و یا برخی شرایط،‌مانند (معدل، سن مصوب، کسرمعدل حداکثر تا 2 نمره و اضافه سن حداکثر تا 3 سال نسبت به ملاک مصوب) رانداشته اند، مشروط به داشتن صلاحیت لازم و ویژگی خاص، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: اعضای کمیسیون،متشکل از  مدیر استان، معاون آموزش، معاون تهذیب، مدیر امورطلاب، نماینده امور صیانتی، 3 نفر از مدیران و مشاوران و 2 نفر از اساتید می باشند.

حجت الاسلام عینی گفت: مدیران باید توجه داشته باشند به داوطلبی که شرایط پذیرش را ندارد، قول مساعدت ندهند و بی خود او را امیدوار نکنند.


313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مصطفی IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    4 0
    سلام خبر رو بازنگری کنید غلط املائی نداشته باشه اول خبر نوشتید : " کس" بجای اینکه بنویسید "کسی" اصلاح کنید
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    1 0
    همش حرف مفت هست بخدا همش دروغه
  • میثم محمدی JP ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    جانم فدای رهبرامام خامنه ای راه ولایت را ادامه دادن جان برکف هستم برای انقلابی ماندن وراه امام واُمت ایشان وراه اسلام ودین وزنده نگه داشتن ره نمود های قرآن وپیامبر وبیعت خود با امام خامنه ای ودستورالعمل های ایشان و راه ایثار ومجاهدت دربرابر ظلم واحقاق حق.جانم فدای رهبر
  • سعیدامیری IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    1 1
    سلام بنده شاغل هستم ولی خواهان درس حوزه فاطمیه قم لیسانس حقوق دارم سه سال پیش وروری امتحان حوزه دادم قبول شدم متولد51 ازراه دور ياحضوري جهت تلبيس ممنون. منتظرجواب. خداحافظ
  • محسن IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    بنده سال گذشته امتحان دادم و قبول هم شدم ولی 3 سال اضافه سن داشتم. اصلا در کمیسیون مطرح نکردند و هیچ خبری هم نداند و برخوردها بسیار نامناسب بود.
  • بهمن IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    1 0
    طلبه انصرافی میتواندبرکردد