شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد کاروند

حوزه/، رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: تمامی آحاد جامعه اسلامی موظف هستند که در نگهداری و پاسداری از رقبه ها و موقوفات نهایت تلاش و همکاری را داشته باشند تا عایدات این موقوفه ها به دست نیازمندان اصلی برسد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، نشست تخصصی محمدرضا مترقب، رئیس کل دادگستری کردستان و حجت الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، ظهر امروز برگزار گردید.

در این نشست، محمد رضا مترقب، رئیس کل دادگستری استان کردستان اظهار کرد: وقف یکی از سنت های حسنه اسلام است که باید آن را امانتی حساس بدانیم و در صیانت از موقوفات از هیچ کوششی دریغ نورزیم.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ادامه داد: تمامی آحاد جامعه اسلامی موظف هستند که در نگهداری و پاسداری از رقبه ها و موقوفات نهایت تلاش و همکاری را داشته باشند تا عایدات این موقوفه ها به دست نیازمندان اصلی برسد.

مترقب در ادامه سخنان خود گفت: کسانی که در حوزه حفاظت و صیانت از موقوفات فعالیت می کنند، نه تنها در حال انجام وظیفه هستند، بلکه یک وظیفه و واجب شرعی را حفاظت می کنند.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: دادگستری استان کردستان به صورت کامل آمادگی دارد که از موقوفات استان کردستان به بهترین نحو احسن صیانت و پاسداری کند.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان نیز اظهار داشت: برای حفاظت بیشتر و بهتر از موقوفات در این خطه از ایران اسلامی نیازمند تعامل و همگرایی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان با دادگستری این استان هستیم.

حجت الاسلام کاروند در ادامه سخنان خود گفت: مردم استان کردستان با داشتن روحیه دینی که دارند از قدیم الایام در حفاظت از موقوفات سهم بزرگی داشته اند و باید گفت که آمار موقوفات بزرگ در این استان بسیار است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان تاکید کرد: صیانت از عین موقوفات از اولویت های کاری این اداره کل است.

حجت الاسلام کاروند در پایان سخنان خود اظهار کرد: تثبیت مالکیت موقوفات و رقبه ها و دفاع از حقوق معنوی و مادی آنها از وظایف بدیهی اداره کل اوقاف و امور خیریه است، لذا برای انجام بهتر این وظیفه دینی و شرعی نیازمند تعامل و همکاری ادارات همانند دادگستری و.... استان کردستان هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha