پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
وزیر خارجه ترکیه حمله نژادپرست به مسجد نروژ را محکوم کرد

حوزه/ وزیر خارجه ترکیه در بازدیدی دو روزه از اسلو، پایتخت نروژ، حمله اسلام هراسی به مسجد النور در 10 آگوست را محکوم کرده و خواستار همکاری دو جانبه برای مبارزه با اسلام هراسی شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailysabah، در ملاقات دو روزه مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه از مرکز اسلامی و مسجد النور که در 10 آگوست مورد حمله یک نژادپرست و مهاجم راست افراطی ضدمسلمان قرار گرفته بود، چاووش اوغلو ضمن قدردانی از مقامات نروژی برای عکس العمل در مقابل چنین اعمال تروریستی، این اقدامات وحشیگرانه را محکوم کرد.

وی که بازدیدی دو روزه از اسلو پایتخت نروژ داشت: ما از مقامات نروژی که پیام های محتاطانه ای علیه اسلام هراسی ارسال می کنند تشکر می کنیم، در عین حال به رد حملات تروریستی اگر نگاه کنیم متوجه می شویم که تفکر ضدمسلمانی را تنها می توان با همکاری یکدیگر متوقف سازیم.

ظهیر پرویز خان، سفیر پاکستان به نروژ و مقامات نروژی وی را در این ملاقات به مسجد النور در شهر بروم همراهی می کردند.

گفتنی است فرد مهاجم روز دهم آگوست درحالی که کاملا مسلح بود و چند اسلحه به همراه داشت وارد مسجد النور در شهر بروم در حومه اسلو شد. ولی پیش از آنکه بتواند به روی نمازگزاران آتش بگشاید یک مرد 65 ساله مسلمان جلوی او را گرفت و جراحات ناچیزی را متحمل شد.

مظنون که قصد داشت حمله مانند حملات تروریستی کرایست چرچ در نیوزیلند را مرتکب شود، بعدها دستگیر شد.

لازم به ذکر است حملات ضداسلامی بویژه در کشورهای اروپایی در سال های اخیر افزایش یافته اند. به عنوان مثال ، کشور آلمان که دومین جمعیت مسلمان را پس از فرانسه در اروپای غربی دارد، شاهد رشد اسلام هراسی و نفرت از مهاجران ناشی از تبلیغات احزاب راست افراطی است که از ترس از بحران پناهندگی و تروریسم سوء استفاده کرده اند.

در همین راستا نیز پلیس این کشور سال گذشته 813 جنایت نفرت محور علیه مسلمانان ثبت کرده است. در این حملات که عمدتاً توسط نژادپرستان و اسلام ستیزان راست افراطی انجام شده ، دست کم 54 مسلمان زخمی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha