پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمن موسیقی های حرام، غنا، مهیّج و مفسد و همچنین رقص و استفاده از مواد مخدر و الکی را ترویج می دهد تا اینگونه جامعه را آلوده و غیرت را از افراد بگیرد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر نیروی انتظامی خراسان جنوبی اظهار کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر بهترین و بزرگترین مسئولیت فرائض دینی را بر عهده دارند.

وی افزود: انسان از نظر جسمانی بدنش همواره می تواند دارای شش حالت باشد که همیشه در سه حالت از این شش حالت قرار دارد، یا مریض است یا سالم، یا خواب است یا بیدار و یا مرده است یا زنده و روح انسان نیز همین گونه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه روحی زنده است که عالِم است، خاطر نشان کرد: تن مرده با جان نادان یکی است، لذا به صورت تحقیقی، حیات را مطابق با عِلم می دانند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه حرص، طمع، شهرت و شهوت نمی تواند روحِ انسانِ سالم را خراب کند، گفت: روح سالم در عالم یقین است اما وقتی بر سر دو راهی درست یا نادرست، حق یا باطل، امانت یا خیانت قرار دارد، این تردید برای او باقی می ماند.

وی با اشاره به اینکه بیداریِ روح، توجه است، تصریح کرد: انسانی که توجه دارد، بیدار است، اما انسانی که خواب است، نسبت به مسائل بی توجه خواهد بود، و این تنها به فرد بر نمی گردد بلکه جامعه نیز همینگونه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جامعه‌ی امروز ما زنده است و تمامش علم و آگاهی است، گفت: جامعه ای که مُرده است، هرچه دیگران و بیگانگان بر او تحمیل کنند، می پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: دلیل اینکه دشمن به جنگ شما می آید این است که جامعه زنده است، جامعه ی سالم و زنده، دارای هدف، نقشه ی راه، مکتب و رهبر است لذا جایی برای تردید باقی نمی ماند.

وی ادامه داد: وقتی هدف، الله باشد، نقشه‌ی راه را نیز پیغمبر تعیین کند و پیشوای معصوم و عادل جلو دار باشد و جامعه از آلایش، طمع و خیانت آزاد باشد هیچ تردیدی باقی نمی ماند و فرد می تواند به مانند سید حسن نصرالله حرف بزند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: آن دسته از افرادی که امروز یک حرف می زنند و فردا به گونه ای دیگر سخن می گویند، پیداست که مریض هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه جامعه ای که روحش سالم است، تردید ندارد، تصریح کرد: روح انسان و یا جامعه ای که بیدار است همه چیز را می بیند، اما جامعه‌ی در خواب، دشمن، دوست، حق و باطل را نمی تواند تشخیص دهد.

وی افزود: اینکه دشمن می گوید، برای مقابله با ایران اسلامی تمام گزینه ها روی میز است، یعنی به هر آنچه از دستشان ساخته باشد از جمله جنگ نظامی، جنگ اقتصادی و... عمل می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: به خواب بردن جامعه یکی از اهداف بلند مدت دشمنان است که خطرناک‌تر از یورش های نظامی است زیرا ابتدا کاری می کنند که جامعه بخوابد و سپس دست به غارت می زنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: از 200 سال قبل که پای استعمار به خاورمیانه و کشورهای اسلامی باز شده نیز یکی از مهم ترین طرح ها، خواب کردن جامعه‌ی ما بوده و اکنون نیز به دنبال همان هدف هستند.

وی با اشاره به اینکه استعمارگران کارهایشان را با برنامه و دراز مدت انجام می دهند، گفت: دشمنان به دنبال این هدف هستند که جامعه‌ی ما را به یک جامعه خواب زده  تبدیل کنند تا سرگرم مسائلی چون اعتیاد، مواد مخدر، موسیقی، فحشا و منکرات باشد و از رسیدن به مسائل و آرمان های اصلی باز ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: استعمارگران در گذشته برای جامعه‌ی ما پادشاه ساختند، رضا شاه را آوردند سپس پسرش را به تخت نشاندند و تا کدخدای روستا را خودشان تعیین کردند، آنگاه دست به غارت زدند و در این راستا فرهنگ مان را بردند و برای ما فاحشه خانه ها را ایجاد کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: امروز دشمن از افراد ناآگاه، خواب، بی توجه و نادان در همه مسائل استفاده می کند و برایش فرقی ندارد که چه کسی بارشان را به دوش می کشد.

وی اضافه کرد: دشمنان انقلاب علیه ما پروژه تحریم را اجرایی می کنند و در واردات آنچه مورد نیاز جامعه است سختگیری می کنند، اما آیا در واردات مواد مخدر، مشروبات الکی، سگ، مدهای آن چنانی نیز سختگیری می شود؟  

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: دشمن از هر آنچه که ما را به جهل و نادانی و بی تفاوتی بکشاند استفاده می کند، لذا باید هوشیار و بیدار باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: خوشبختانه اکثریت جامعه ایران اسلامی بیدار هستند و دفاع می کنند، اما این جامعه علاوه بر اینکه با دشمن بیرونی و انواع ترفندها می جنگد، با افراد نادان و بی توجه داخلی نیز باید کنار آید و این بسیار سخت است، اما اجر چنین افرادی با خداست.

وی تصریح کرد: دشمن بیرونی ،دست به هر اقدامی که بزند، گلایه ای نداریم، زیرا دشمن است، اما وقتی می بینیم مسائل سرگرم کننده از جمله موسیقی، انواع و اقسام مسائل ضد عفت و عصمت و لباس های آن چنانی و همچنین مواد الکلی و مواد مخدر توسط خودی ها انجام می شود، با این افراد باید چه کنیم؟ اگر ما در جامعه خودمان معتاد، آدم منحرف و قاچاق فروش نداشتیم پیروزی ما بدون هیچ برخوردی ثبت شده بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شکست های ما در داخل رقم می خورد نه خارج از کشور، گفت: کار شما آمران به معروف و ناهیان از منکر بسیار سخت است اما اجر شما نیز بسیار زیاد است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: در روایات آمده است کسانی که پیش از ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) با سختی ها، فساد، ظلم و گمراهی ها مبارزه کنند اجرشان از افرادی که بعد از ظهور می آیند، بالاتر است.

وی با بیان اینکه مبارزه درست باید مطابق با سلاح دشمن باشد، افزود: همواره باید دشمن و نوع مبارزه را شناخت، در جنگ های نرم هنگامی که سلاح دشمن کشاندن جامعه به بی تفاوتی و غفلت است، ما نیز باید از سلاح بیداری استفاده کنیم زیرا بسیاری به خاطر غفلت در دام های دشمنان گرفتار می شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جبهه ایمانی در هر سطحی باید جامعه را بیدار کند، یعنی بر روی آن مواردی که دشمن به وسیله عوامل نفوذی در جامعه ترویج می دهد حساس باشد و بیداری جامعه را مدنظر قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه بد حجابی ها اثرات سوئی در جامعه می گذارد و دشمن نیز بر روی این موارد کار می کند، ادامه داد: افراد نفوذی هرگز بیدار نمی شوند اما افرادی که به خاطر غفلت به بی راهه رفته اند را می توان بیدار کرد.

وی تأکید کرد: دشمن موسیقی های حرام، غنا، مهیّج و مفسد و همچنین رقص و استفاده از مواد مخدر و الکی را ترویج می دهد تا اینگونه جامعه را آلوده و غیرت را از افراد بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: فرانسوی های استعمارگر برای اینکه بتوانند در الجزایر به پیروزی برسند ابتدا سعی کردند که حجاب اسلامی را از سر زنان بردارند، کدام دختر من و شما حاضر است که چنین گناه بزرگی را بر گردن بگیرد و به عنوان سرباز استعمارگرها نقش ایفا کند، اما نمی داند و در غفلت است و توجه ندارد و به اسم مد، رسم و شغل این کارها را می کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه بیداری برای جامعه مقدمه امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: اولین قدمی که آمران به معروف و ناهیان از منکر باید بردارند، آگاهی دادن به مردم و بیدار کردن جامعه است، زیرا اگر برخی افراد بدانند که ابزار دشمن شده اند هیچگاه دست به اقدامات خلاف نمی زنند.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله در خانه، مدرسه، دانشگاه و جامعه، آگاهی است، اضافه کرد: جامعه ای را می توان گفت حیات دارد که همه ی کارهایش عالمانه و دانش بنیان باشد

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha