جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدی رفیعی ، سرپرست آموزش و پرورش خوزستان

حوزه/ رفیعی با اشاره به نقش ویژه بازدید از اماکن مذهبی در تحقق تربیت اعتقادی-عبادی دانش‌آموزان، گفت: بنایی ترین بخش تربیت، تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی است که با دیدن اماکن مذهبی و تاریخی و آشنایی با آداب و رسوم مردم بخشی از اهداف تربیتی در دانش‌آموزان تحقق پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مهدی رفیعی، سرپرست آموزش و پرورش خوزستان، امروز در آیین نواختن زنگ گردشگری، اظهارداشت: تربیت عمومی ارتباط مهمی با حوزه گردشگری داشته و بازدید از اماکن مذهبی به تحقق تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی در دانش‌آموزان کمک می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموز باید محیط اجتماعی خود را بشناسد و اطراف خود را مطالعه کند، گفت: دانش‌آموزان ما باید از این توانایی برخوردار باشند که  ضمن شناخت دقیق هویت، ارزش‌های ملی، محیط‌زیست و میراث کهن خود، به تعامل با مردم بپردازند و به پیشینه تاریخی خود افتخار کنند.

رفیعی با اشاره به اینکه تربیت عمومی در ۶ ساحت صورت می‌گیرد، گفت: این نوع تربیت ارتباط مهمی با حوزه گردشگری دارد؛ چراکه بنایی ترین بخش تربیت، تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی است که با دیدن اماکن مذهبی و تاریخی و آشنایی با آداب و رسوم مردم بخشی از اهداف تربیتی در دانش‌آموزان تحقق پیدا می‌کند.

سرپرست آموزش و پرورش خوزستان، تربیت سیاسی – اجتماعی و آشنایی با سبک‌های زندگی مردم را از دیگر محورهای تربیتی دانست و اظهارداشت: تربیت اقتصادی و حرفه‌ای نیز با بهره‌گیری از گردشگری در حوزه اماکن اقتصادی و کارخانجات می‌تواند کمک شایانی به حوزه گردشگری کند.

وی گفت: ایران بدون شک یکی از کشورهایی است که از زیباترین اماکن تاریخی و اقلیمی برخوردار است که این بستر مناسبی در حوزه گردشگری به شمار می‌آید، اما متأسفانه بسیاری از این امر مهم غفلت کرده‌اند.

رفیعی، در پایان با اشاره به اینکه تربیت زیستی یکی دیگر از بخش‌های مهم ساحت‌های تربیتی به شمار می‌آید، بیان کرد: این بخش از تربیت از طریق پژوهش‌های میدانی دانش‌آموزان تحقق پیدا می‌کند؛ ازاین‌رو دانش‌آموزان خوزستانی باید تحقیق کردن را یاد گیرند و  امیدواریم بتوانیم با اجرای برنامه‌هایی نظیر زنگ گردشگری به این ضرورت اساسی در مدارس و در بین دانش‌آموزان توجه کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha