شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی گفت: ما رساله حقوق امام سجاد (ع) را که باید آن را بیاموزیم و در زندگی به کار بگیریم، نادیده گرفته و به آن بی توجهی کردیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (ع) ایراد شد، با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد (ع) گفت: ما رساله حقوق امام سجاد (ع) را که باید آن را بیاموزیم و در زندگی به کار بگیریم، نادیده گرفته و به آن بی توجهی کردیم و این کتاب تمامی آنچه متعلق به حقوق بشر و محیط اطراف اوست را در بر دارد.

بزرگترین مشکل ما بی توجهی به حقوق خداوند، حقوق دیگران و حقوق خود است

وی با اشاره به اینکه حکومت و مردم هر دو باید این رساله را به کار بگیرند، گفت: بزرگترین مشکل ما بی توجهی به حقوق خداوند، حقوق دیگران و حقوق خود است.

امام جمعه کربلا با تاکید بر اینکه حقوق دو طرفه است و تنها یک طرفه نیست، بر اهمیت توجه به این رساله الهی در حقوق مدارس، دانشگاه ها، نهاد های دولتی، مجالس حسینی و آشنایی با این حقوق تاکید کرد و گفت: رساله حقوق شامل تمامی حقوق انسان، جامعه و حقوق همزیستی اجتماعی فرد و خانواده است.

علم بدون تربیت، تهذیب و اخلاق نیکو، بی فایده است

شیخ کربلایی به رعایت حقوق پدر، مادر، معلم و ادای حقوق آنان اشاره کرد و گفت: علم بدون تربیت، تهذیب و اخلاق نیکو، بی فایده است.

نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد: اگر تنها به واحد درسی و علمی تمرکز کنیم، بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان گرفتار مواد مخدر و فساد می شوند و شاید به آینده کشور خسارت وارد کنند.

وی در پایان اشاره کرد: اخلاق و حکمت حافظ علم است، لذا از همه موسسات تربیتی می خواهیم به هر دو محور توجه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha