شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خسارت 350 هزار دلاری به مسجدی در شهر همیلتون

حوزه/ مسجد همیلتون در نیوزیلند که هر هفته نزدیک به 400 نمازگزار مسلمان را در نماز جمعه پوشش می دهد، با خسارت شدید 350 هزار دلاری به سبب نشت آب مواجه شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از stuff، نشت آب باعث وارد آمدن خسارت شدید 350 هزار دلاری به مسجد شهر همیلتون در نیوزیلند شده است. این خسارت وارد آمده زمانی کشف شد که مسلمانان برای عملیات بازسازی و مرمت دست به کار شدند.

مسجد جامع در کلادلندز به دنبال جایگزینی سه دیوار خارجی است و از مسلمانان برای پوشش مالی این هزینه ها درخواست کمک کرده است.

دکتر انور غنی سخنگوی انجمن مسلمانان وایکاتو در این باره در مصاحبه ای گفت:  وقتی به اطراف نگاه کردیم حدود سه چهارم مسجد خسارت شدید دیده است. آغاز عملیات بازسازی آشکار کرد که نشت آب خسارت شدیدی به مسجد وارد آورده است.

 وی گفت: شما انتظار دارید که یک ساختمان 20 ساله حداکثر شکستگی ها یا ترک هایی برداشته باشد اما انتظار ندارید که دیوارهای آن به این سادگی از هم بپاشند.

گفتنی است این مسجد یک قطب مذهبی و اجتماعی می باشد که هر هفته، نزدیک به 400  نمازگزار از نماز جمعه آن استقبال می کنند.

 غنی گفت ، حدود 120 نمازگزار در نمازهای روزانه حضور یافته و به همین سبب نیز تا پایان عملیات بازسازی بخشی از مسجد به حالت فعال باقی می ماند.

وی گفت: ما خدا را شکر می کنیم که این مسجد روی یک قاب فولادی ساخته شده است ... بنابراین این ساختمان بسیار پایدار است. این مسجد نه تنها مکانی برای اقامه نماز است بلکه مکانی برای گردهمایی ها و رویدادهای اجتماعی نیز محسوب می شود و  هرچه زودتر مسجد خود را تعمیر کنیم ، برای رفاه جامعه بهتر می شود.

تاکنون 60،000 دلار برای این پروژه جمع آوری شده است و این انجمن برای پشتیبانی به جوامع مسلمان در همیلتون و فراتر از آن مراجعه کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha