سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌کیا، شبکه برون مرزی پرس تی وی را صدای رسای اسلام در دنیا معرفی و بر نقش این شبکه در شناساندن ماهیت دشمنان اسلام به دنیا تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی‌کیا عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری حوزه، با ابراز اینکه جمهوری اسلامی طی سال های اخیر الگوی بسیاری از مردم حق طلب در سطح جهان بوده است، گفت: قطعا هدف جمهوری اسلامی کنار گذاشتن استبداد حکومت های دیگر بر نظام اسلامی در راستای اهداف اسلامی بود که برگرفته از متن دین بود.

وی افزود: مردم قیام کردند و حکومت ظالمانه را کنار گذاشتند برای اینکه به دنیا نشان دهیم که این انقلاب با قیام های کارگری و صنفی متفاوت است، در واقع نیاز داریم که با زبان بومی همه این مطالب جمهوری اسلامی را به دنیا منتقل کنیم، یک بخشی از آن هدف این است که هدف از حکومت جمهوری اسلامی چیست، یک بخشی اش در واقع این است که زندگی در حکومت اسلامی چگونه است؟ که اینها هدف اولیه را هم جا می اندازد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تأکید بر این که ما باید این موضوع را با زبان هنر به دنیا منتقل کنیم، ادامه داد: به نظرم یکی از این شبکه هایی که خوب می تواند این رسالت را انجام دهد همین پرس تی وی و شبکه های برون مرزی دیگر چون العالم و سحر و الکوثر و .... است.

وی درباره ترفندهایی که شبکه های برون مرزی برای انتقال فرهنگ ایرانی ـ اسلامی می توانند استفاده کنند تا مورد توجه مردم جهان قرار گیرند، عنوان کرد: به نظرم هنر، امروز در دنیا یک زبان مشترک است و ما می توانیم ظرافت های پیام خودمان را به دنیا در قالب هنر بیان کنیم، امروزه هنر ایرانی در این است که بتواند مسائل اسلامی را در قالبی نوین به خورد دنیا بدهد، همانطوری که دیگران فرهنگ منحصر به فردشان را در قالب فیلم منتشر می کنند، این یک ترفند مناسبی است که ما هم باید از آن نهایت بهره را ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌کیا با تأکید بر فضای فرهنگی حاکم بر جمهوری اسلامی از قابلیت های موجود در نظام برای معرفی شدن به عنوان الگویی از جامعه اسلامی در شبکه های برون مرزی یاد و تصریح کرد: پرس تی وی بلندگویی از بلندگوهای اسلام و ظرفیتی از ظرفیت های کشور ایران اسلامی است که می تواند ظرفیت ها، قابلیت ها و جاذبه های ایران اسلامی را به دنیا منتقل کند.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی کشوری است که در عین اسلامی بودن، متمدن و با فرهنگ است، در عین اسلامی بودن کشوری است که در آن، همه ادیان و اقوام در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه زبان انگلیسی یک زبان بین المللی به شمار می آید و همه مردم جهان می توانند مخاطب این شبکه باشند، پرس تی وی باید چه رویکردی برای دیده و شنیده شدن اتخاذ کند؟، گفت: جامعه آماری بینندگان این شبکه رسالت آن را سنگین تر می کند، برای اینکه پرس تی وی بتواند از همه ظرفیت ها استفاده کند، همه ابعاد اسلام ناب را به دنیا معرفی کند و قابلیت های ایران اسلامی را به منصه ظهور بگذارد، دشمن را به دنیا بشناساند نیاز به تلاش مضاعف و همکاری دستگاه های مختلف با این شبکه پربیننده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کیا در همین رابطه افزود: پرس تی وی باید دشمن را بشناساند، اینکه چه کسانی برای مردم دنیا برنامه ریزی می کنند، مواد مخدر دست چه کسی است، استثمار دنیا را چه کسانی در دست گرفته اند، چه کسانی تلاش می کنند ملت ها را ضعیف کنند؛ این ها از آن رسالت هایی است که به دلیل آن مخاطب فراوان می تواند در واقع کار جدی و جهادگرانه‌ای را داشته باشند.

وی در پایان گفت: پرس تی وی در زمینه های مختلف باید خود را تقویت کند؛ یک بخش هنر و یک بخش اطلاع رسانی و ورود به خانه های مردم در اقصی نقاط این عالم است که رسالت این شبکه باید باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان این که پرس تی وی باید صدای رسای ایران و اسلام در دنیا باشد و این همان هدف نهایی و غایی است، بیان داشت: پرس تی وی در این راستا باید بتواند فرهنگ و هنر ایرانی ـ اسلامی را به تصویر بکشاند و از طرف دیگر مصاحبه با شخصیت های علمی دنیای اسلام را در دستور کار قرار دهد و نکات اخلاقی، رفتاری و مهارتی در زندگی ها را منتشر کند؛ به طور کلی جاذبه های مختلف جمهوری اسلامی از این شبکه باید به دنیا معرفی گردد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha