پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرکز نیکوکاری شهرستان چایپاره

حوزه/ موسسه خیریه الزهرا (س) با هدف شناسایی و کمک به نیازمندان، در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) شهرستان چایپاره افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی موسسه نیکو کاری الزهراء (س) شهرستان چایپاره امروز با حضور مسئولین و امام جمعه شهرستان، با هدف جذب کمک‌های خیرین شهرستان و تقسیم احسانات خیرین به محرومان منطقه، در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) شهرستان چایپاره افتتاح شد.

 حجت الاسلام رسول جمشیدی امام جمعه چایپاره در این مراسم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد احسان و نیکوکاری بیان داشت: خدای متعال در آیات قرآن بندگان را به نیکوکاری و کمک به دیگران سفارش کرده است و امام علی (ع) در مورد نیکی به دیگران چنین بیان می‌کنند که؛ طوبی لِمَن أحسَن إلَی الِعبادِ و تَزَوَّدَ لِلمَعادِ، خوشا به حال آن که به بندگان خدا نیکی کند و برای آخرت خود زاد و توشه برگیرد.

رقیه میرزا محمودلو در این مراسم در مورد اهداف این موسسه به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: از جمله مفاهیم ارزشمندی که در آموزه‌های دینی به خصوص قرآن کریم، مورد عنایت و توجه قرارگرفته و به آن سفارش شده، احسان و نیکوکاری است و احسان و نیکوکاری کارکردهای زیادی در عرصه‌های فردی، اجتماعی، فرهنگی، معنوی و... دارد.

وی افزود:  مؤمنان واقعی و انسان‌های صاحب خرد و اندیشه در هر عصر و نسلی، سعی و تلاش کرده‌اند خود را به صفت و ویژگی احسان و نیکوکاری، آراسته سازند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) چایپاره بیان داشت: موسسه نیکوکاری الزهرا (س) به عنوان کمیته امداد کوچک و شاخه ای از کمیته امداد در شهرستان چایپاره می‌باشد. که با هدف جذب کمک‌های خیرین و نیکوکاران و اعطای آن به نیازمندان توسط طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س) راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: افراد محروم منطقه نزدیک حوزه علمیه تحت پوشش وحمایت موسسه واقع خواهند شد و پرونده های آنان از کمیته امداد خارج و به موسسه جهت تامین نیازهای مادی تحویل داده خواهد شد.



انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha