پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 870842
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
امام زمان

حوزه/ اجتماع عظیم منتظران ظهور و بیعت با امام زمان (عج) در بیرجند برگزار شد. میدان ابو مملو از عاشقان و منتظرانی بود که برای تجدید عهد با امام زمانشان لبیک گویان ظهور ایشان را از درگاه خداوند متعال درخواست می‌کردند.

خبرگزاری حوزه - بیرجند/ نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر (عج) است، بلکه آغاز دوره‌ای حیاتی و مهم در تاریخ مسلمانان نیز به شمار می آید.

اجتماع منتظران ظهور و بیعت با امام زمان (عج) در بیرجند برگزار شد، به گونه ای که میدان ابوذر بیرجند مملو از عاشقان و منتظرانی بود که برای تجدید عهد با امام زمانشان لبیک گویان ظهور ایشان را از درگاه خداوند متعال درخواست می‌کردند.
آری بین عاشق و معشوق فاصله معنا ندارد؛ همه برای این تجدید بیعت آمده بودند، این بیعت کودک، جوان و پیر نمی‌شناسد. منتظران با پرچم‌های در دست و با نوای لبیک یا صاحب‌الزمان(عج) ارباب و منجی خود را صدا می‌زدند.

سؤالی تمام ذهنم را درگیر خود کرده است، چرا بر اساس تعالیم اسلامی یکی از وظایف مهم هر مسلمان، انتظار ظهور حضرت قائم(عج) است؛ انتظار تحقق وعده الهی بر حاکمیت صالحان و تشکیل دولت اهل بیت رسول خدا(ص) است. اما آیا هیچ می‏ دانید که پاداش این انتظار چیست و چه ثمری برای منتظران دارد؟

نهم ربیع الاول تجدید بیعت با امام زمان(عج) است، براساس تعالیم اسلامی یکی از وظایف مهم هر مسلمان، انتظار ظهور حضرت قائم(عج) و انتظار تحقق وعده ‌الهی بر حاکمیت صالحان و تشکیل دولت اهل بیت رسول خدا(ص) است.

باید در این روز با امام زمان(عج) خود، تجدید پیمان کرده و بر مفاد عهد و میثاق خود مروری دوباره داشته باشیم و به بازشناسی و بازخوانی حقوق و تعهداتی که نسبت به آن امام نور و امید همه مستضعفان عالم بر عهده داریم بپردازیم، طبق روایت امام صادق(ع) فرموده است "همانا، عهد در نزد خداوند، پذیرش ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام و امامان بعد از اوست."

دست بیعت با ولی عصر(عج) نشان دهنده ی وحدت برای ظهور منجی عالم بشریت است

حجت الاسلام رحیم آبادی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار حوزه در بیرجند، با اشاره به سالروز به امامت رسیدن ولی عصر(عج) گفت: امروز ما در مملکت امام زمان (عج) بعد ۱۱۷۸ سال از به امامت رسیدن حضرت صاحب الزمان(عج) دارای رهبری عادل هستیم که نشان نسخه شکست خورده دشمن برای ایران اسلامی است

 وی به سخن امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: هر کسی چهار ویژگی اسلام شناسی، عدالت، شجاعت و مدیریت را داشته باشد حرفش، حرف ما است و بنابراین ولایت فقیه موضوع جدیدی نیست و در کلام معصومین از آن سخن گفته شده است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی حضور پرشور مردم و دست بیعت با امام زمان (عج) نشان دهنده ی وحدت برای ظهور منجی عالم بشریت دانست و خاطرنشان کرد:همه موفقیت‌ها مرهون حضور پررنگ مردم است و امروز در گرامیداشت سالروز امامت امام زمان(عج) باید به این نکته توجه باشیم که رسالت یک منتظر ولی شناسی، امام زمان شناسی، جانشین امام زمان شناسی و بعد دشمن شناسی و دشمن ستیزی است.
 حجت الاسلام رحیم آبادی با بیان اینکه ولایت فقیه حامی و پشتیبان ملت است، خاطرنشان کرد: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که تا وقتی مردم تابع ولایت فقیه هستند نمی‌توانند کاری کنند، لذا با توطئه‌های مختلف بنا دارند به این رکن مهم آسیب بزنند.
 

عاشقان بقیة‌الله با نوای لبیک یا صاحب‌الزمان(عج) و با پرچم‌هایی که نام ائمه در روی آن حک شده بود، دسته دسته به سمت حرم امام مهربانی رهسپار شدند، منتظران قدم به قدم به حرم مطهر رضوی نزدیک شدند تا دوباره در محضر امام رئوف با امام زمانشان بیعت کنند.
صدای لبیک یا صاحب‌الزمان(عج) خیابان امام رضا(ع) مشهد را پر کرده بود و چشمان گریان منتظران، نشان از تجدید بیعت‌شان با امام عصر(عج) بود؛ عشق به امام زمان(عج) مرز نمی‌شناسد، عاشقان منتظر خود را برای شرکت در اجتماع عظیم منتظران به محل مورد نظر رسانیده‌اند.

نوجوان که تنها آرزویش ظهور منجی عالم بشریت است

مرتضی  که پرچم یا مهدی ادرکنی بر دست داشت، از آرزویش سخن می گوید: من تنها آرزویم ظهور امام زمان(عج) است.

از چرایی آرزویش را پرسیدم که اینگونه جوابم را داد:اگر امام زمان ظهور کند تمام جهان پر از نیکی و خوبی می شود و هیچ کس ناراحت و غمگین در این جهان نیست.

او با اشکی که در چشمانش داشت ادامه داد: یکی از دوستان من روی تخت بیمارستان است و بیماری سختی دارد، مطمئنم که اگر آقا ظهور کند دیگر هیچ مریضی بر روی تخت بیمارستان نخواهد بود و همه می توانیم با خوش حالی زندگی کنیم.

وقتی صحبت های این نوجوان را شنیدم سؤالات ذهنم بیشتر می شد که چگونه می شود که یک نوجوانی به این سن دغدغه ظهور داشته باشد؟آیا واقعا با ظهور منجی عالم بشریت دنیا پر از عدل و داد و خوبی ها خواهد شد؟

سوالات ذهنم هر لحظه بیشتر می شود و حضور مردم پر شور تر انگار همه چیز دست در دست هم داده اند تا مشغله فکر من را از آن چیزی که هست بیشتر کنند.

از پیر و جوان گرفته تا جانبازی که بر روی ویلچر نشسته و بعد از این همه سال که در دفاع مقدس پایش را از دست داده اما صحنه های حضور در دنیای امروزی را فراموش نکرده است و می خواهد دست بیعت با امام زمانش را بدهد.

پدر و مادری که دست فرزند کوچکشان را بر دست داشتند نیز دیده می شوند که می گفتند از الان او را به این اجتماع آورده ایم که شاید با همان دست های کوچکش دعایی برای ظهور امام زمان(عج) کند شاید آقا با همان دعایی که از نزد این کودکان کوچک شود بیاید.

امروز اما با وجود تلخی غیبت، می‌توان شیرینی شهد حضور را با کارنامه‌ای پسندیده چشید. آری امروز می‌توان قلب جانشین پیامبر(ص) را با یک بندگی ساده، متواضعانه و مخلصانه در محضر الهی شاد کرد. می‌توان با وجود غیبت همراهش شد و تنهایش نگذاشت.

آرامش حضور؛پاسخی به ذهن وقت عاشقی

با دیدن این همه عاشق امام زمان ذهنم آرامش خواستی پیدا کرد انگار تمام سؤال هایی که در ذهنم داشتم پاسخ داده شد، چرا که مهدویت و آغاز امامت امام زمان(عج) نقطه عطفی بر شروع نهضت و قیام جهانی عدالت بر پایه حکومت صالحان بر زمین است.

معرفت، محبت و ولایت امام زمان(عج)، زمینه‌ساز عهد و پیمان با ایشان است، عشق و ولایت بدون مسئولیت پذیری، هوسی بیش نیست. عهد، التزام و نوعی تعهدپذیری در مقابل شخص یا کاری می‌باشد و باید خود را به وظایفی که نسبت به امام زمان(ع) داریم ملتزم سازیم و با ایشان برای انجام آرمان‌هایش عهد ببندیم.

کسانی می‌توانند در عصر ظهور به این عهدها عمل کنند که در عصر غیبت به پیمان خود با امام عصر(ع) عمل کرده باشند. عهد و اطاعت، تجلی و نمود عشق و محبت است و زمینه‌سازی برای ظهور ایشان، بسط عدالت و فرهنگ عدل  پذیری در جامعه و نهادینه کردن آن است.

منتظران واقعی ظلم ستیز و استکبار ستیزند  

حجت الاسلام فلسفی امام جمعه مود در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» بیرجند، به وظایف منتظران در عصر غیبت اشاره کرد و گفت: نهم ربیع‌الاول نه تنها آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) است، بلکه آغاز دوره‌ای حیاتی و سرنوشت‌ساز در تاریخ شیعه و دنیای اسلام است و باید نسبت به اهمیت و جایگاه این روز همه تلاش کنیم.

وی ادامه داد: مسئله غیبت امام دوازدهم(عج) بارها از سوی ائمه معصومین(ع) اشاره شده تا منتظران خود را برای این دوران سخت انتظار آماده کنند.

امام جمعه مود  بابیان اینکه منتظر واقعی باید خود مصلح باشند، تصریح کرد: انتظار، باید آثار اجتماعی خود را نشان دهد، امام‌زمان(عج) منتظر به معنای نشستن و متتظر ظهور بودن نیست، انتظار یعنی تلاش و همت مضاعف، یعنی شرایط و بسترسازی برای ظهور امام‌زمان(عج)، انتظاری که اهل بیت ما را به آن دعوت می‌کنند، اینگونه است.

حجت الاسلام فلسفی راد با اشاره به اینکه منتظر واقعی از لذایذ دنیوی دوری می کند خاطرنشان کرد: منتظر، گناه نمی‌کند، تکالیف الهی و شرعی خود را انجام می‌دهد و زمانی که متتظر صالح شد، قدم اول را برداشته‌است، این منتظر باید به دنبال اصلاح جامعه باشد که اهل بیت و انبیا به دنبال آن بودند، این انتظار اگر بتواند ما را در مسیری قرار دهد که شرایط جامعه را برای ظهور مهیا کنیم، اگر انتظار ما را به جایی بکشد که نقش سیاسی و اجتماعی یک منتظر را ایفا کنیم، آن زمان منتظر امام‌رمان(عج) خواهیم بود.

وی ادامه داد: امام‌زمان(عج) برای کنار زدن ظلم‌ستیزی، مبارزه با استکبار و فسادستیزی ظهور خواهند کرد و منتظر نیز باید همچون ایشان نگاه کرده و فکر کند و نباید در مقابل ناعدالتی‌ها ساکت بنشیند بلکه باید به‌دنبال عزت مسلمانان و ذلت منافقین و کفار باشد.

ولایت امام زمان (عج) مهم‌ترین پیام روز نهم ربیع‌الاول است

امام جمعه مود، هدف منتظر واقعی را تحقق دولت کریمه به امامت امام زمان (عج) دانست و بیان کرد: دولت کریمه، مسلمانان عزت لازم را دارند، بستر برای رشد انسانها فراهم شود و ما نیز در این مسیر قرار گرفته و وظایف سیاسی و اجتماعی خود را فراموش نکرده و در مقابل استکبار سرخم نکرده و به دنبال عزت بوده و ولایت‌مدار باشیم، مفهوم انتظار همین است، انتظار واقعی را امام راحل در دنیا پیاده کرد و اندیشه خود را در جامعه شکل داد و فرمود منتظر واقعی باید صالح و مصلح بوده و به فکر اصلاح جامعه باشد.

حجت الاسلام فلسفی راد ولایت را مهم‌ترین پیام روز نهم ربیع‌الاول دانست و عنوان کرد: همه باید در راستای حفظ حریم ولایت و جایگاه آن تلاش و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

یادمان باشد که دل هایمان را باید به ظهور نزدیک کنیم

مسیر طبیعی حرکت زمان اینگونه است که ما را به هر اتفاقی نزدیک می کند، بهتر این است که قبل از آنکه عنصر زمان ما را به ظهور نزدیک کند، خودمان کاری بکنیم که این ظهور نزدیک‌تر شود. روح ما، اخلاق ما و جامعه ما باید خود را به نحوی بسازد که حقیقتا و فراتر از زمان ، به ظهور نزدیک شویم. ایمان و عمل صالح ما را به ظهور امام زمان نزدیک تر می کند.

بنابراین هر لحظه خود را در حضور امام زمان(عج) احساس می کنیم و وجود امام زمان را در زندگی و رفتار خودمان مشاهده می کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha