پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله سید عبد الله غریفی از علمای بحرین

حوزه/ آیت الله سید عبد الله غریفی از علمای بحرین به ارکان چهارگانه اصلی که منتظران باید در مسیر انتظار به آن پایبند باشند، پرداخت .

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید عبد الله غریفی از علمای بحرین به ارکان اصلی که منتظران باید در مسیر انتظار به آن پایبند باشند، پرداخت و آن ها را چهار مورد برشمرد.

وی با بیان اینکه ما برای اینکه منتظر واقعی باشیم باید این ارکان چهارگانه را فراهم کنیم، گفت: نبود هر کدام از این ارکان، در تعامل با انتظار خلل ایجاد می کند.

تثبیت فکری و فرهنگی

آیت الله غریفی اولین رکن را "نهادینه کردن و تثبیت فکری و فرهنگی" معرفی کرد و افزود: این به معنی داشتن آگاهی و بصیرت دینی و انتظار است و منتظران واقعی نسبت به اسلام، دین، فقه، شریعت و مفهوم انتظار آگاهی و بصیرت دارند.

تثبیت معنوی و وجدانی

این عالم بحرینی دومین رکن از ارکان اساسی انتظار را "نهادینه کردن و تثبیت معنوی و وجدانی" دانست و بیان داشت: منتظران در بُعد معنوی و عبادی، عشق به انتظار و اسلام و دین، نمونه هستند و در اسلام ذوب شده و عاشق امام زمان (عج) هستند.

تثبیت رفتاری و اخلاقی

ایشان سومین رکن را "نهادینه کردن و تثبیت رفتاری و اخلاقی" توصیف کرد و گفت: نیاز است که منتظران رفتار خود را با تقوا، ورع و درستی شکل دهند و از گناه و نافرمانی خداوند دوری کنند؛ چرا که یاران امام زمان (عج) نمونه والای درستی، طاعت، تقوا و عبادت هستند.

تثبیت رسالتی و حرکتی

آیت الله غریفی با بیان اینکه چهارمین رکن، "نهادینه کردن و تثبیت رسالتی و حرکتی" است، افزود: منتظران باید حرکت و جهاد آنها در جهت انتظار باشد و امر به معروف کرده و با فساد، انحراف و گمراهی مقابله کنند؛ چراکه آنها زمانی که حضرت حجت (عج) قیام کنند، عمل رسالت گونه بزرگی را انجام خواهند داد.

ایشان در پایان تصریح کرد: اگر بتوانیم عقل، وجدان، رفتار و حرکتمان را در جهت انتظار قرار دهیم، پس ما منتظر واقعی هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha