پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت‌الله العظمی علوی گرگانی

حوزه/ نامگذاری جشنواره ای به نام حضرت ابوذر که دومین شاگرد مکتب پیامبر گرامی اسلام به شمار می‌رود اقدامی ارزنده است و امیدواریم که رسانه‌ها نیز روش ایشان را در پیش بگیرند چرا که ارزش فعالیت رسانه‌ها کمتر از مبلغان نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان قم که در دفتر معظم له برگزار شد با اشاره به اهمیت جایگاه بسیج و رسانه بیان کردند: باید فعالان عرصه بسیج رسانه به جایگاه مهمی که در آن قرار دارند واقف باشند.

معظم له با بیان اینکه یکی از حقوقی که خداوند از آن نمی گذرد خیانت به جامعه است افزودند: رسانه‌ها باید در انعکاس بیانات بزرگان و علما نهایت دقت را داشته و سخنان ایشان را بدون کم و کاست به مخاطبان عرضه کنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کردند: باید این آزادی با حفظ تعهدات اخلاقی و حرفه ای همراه باشد تا شاهد اثرات مثبت آن در جامعه باشیم.

ایشان ضرورت پرهیز در افراط و تفریط در فعالیت‌های رسانه ای را مورد تاکید قرار دادند و گفتند: نامگذاری جشنواره ای به نام حضرت ابوذر که دومین شاگرد مکتب پیامبر گرامی اسلام به شمار می‌رود اقدامی ارزنده است و امیدواریم که رسانه‌ها نیز روش ایشان را در پیش بگیرند چرا که ارزش فعالیت رسانه‌ها کمتر از مبلغان نیست.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) بر اهمیت جایگاه و نقش رسانه‌ها تاکید داشتند گفتند: با توجه به فراگیری که رسانه‌های امروز در دنیا دارند کسانی که در این جایگاه‌های مهم قرار می‌گیرند باید مقام و موقعیت خود را بشناسند.

معظم له در پایان با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید در انعکاس اخبار صداقت در گفتار و نوشتار را مورد توجه قرار دهند بیان کردند: باید رسانه‌ها در انعکاس رویدادها واقع نگاری کرده و از گزینشی عمل کردن پرهیز کنند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha