جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست علمی تخصصی بیانیه گام  دوم انقلاب اسلامی

حوزه/ امروز یکی از مشکلات اصلی و در تزاحم با عزت ملی،فضای مجازی است و در این رابطه کار جدی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری بعد از ظهر امروز در نشست علمی تخصصی که باموضوع بیانیه گام دوم انقلاب در خبرگزاری رسا در قم برگزار شد به معنای عزت در بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: عزیز کسی است که غلبه برآن آسان نیست و عزتمند کسی است که اجازه نمی دهد دشمن در او نفوذ کند.

عضو خبرگان رهبری افزود: خدای متعال در اوصاف منافقین اشاره می کند، منافق کسی است که عزت را در سرسپردگی به کافر می بیند. حضرت علی(ع) فرمودند« عزت ملی یعنی خود باخته نبودن در مقابل بیگانگان و این مسئله در مقابل تهدید ملی است.

وی بیان داشت: رهبری در بیانیه گام دوم فرمودند،« جامعه اسلامی نباید اجازه دهند در برابر دشمنان عزت شان از بین برود و براین باوریم مشکلات جامعه اسلامی هیچ گاه در برابر امریکا  حل نمی شود، بنابراین اگر در کشوری عزت بود، امنیت، پیشرفت و... خواهد آمد.اگر عزت نبود، هیچ چیز نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری گفت: پیام مهم بیانیه این است در40 سال دوم هم برهمان اعتقادات واصولی که در 40 سال اول حرکت کردیم،  حرکت نماییم.

عضو خبرگان رهبری افزود: در ادامه لازم می دانم در حوزه اقتصادی، علمی و دفاعی، فرهنگی و سیاست خارجی بحث کنم. امروز اقتصاد وابسته به نفت، راه عزت نیست. آیا تعهد «fatf» مفاسد اقتصاد و حقوق نجومی با عزت سازگار است.

وی بیان داشت: آیا نحوه گران کردن بنزین با این شیوه ای که انجام شد، عزت ملی را به همراه داشته است، قطعا اینگونه نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری گفت: عزت مندی ایران اسلامی همان اجرای مقاومت سازی، حمایت ازکشورهای اسلامی است وحتی رهبر انقلاب تأکید کردند باید کاری کرد عزت ایران باید در سیاست خارجی اتفاق بیفتد.

عضو خبرگان رهبری افزود: با ترس نمی توان پرچم دار ایران اسلامی بود و در همین رابطه خود باختگی فرهنگی و وادادگی فرهنگی مسئله ای است که با عزت منافات دارد.

وی بیان داشت: امروز یکی از مشکلات اصلی و در تزاحم با عزت ملی،فضای مجازی است و در این رابطه کار جدی صورت نگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری گفت: اما تنها حوزه ای که در آن کار خوب صورت گرفته آن هم به دلیل مسئولیت رهبر معظم، حوزه دفاعی است. حوزه دفاعی نمونه ای از عزت مندی ایران اسلامی است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha