جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست علمی تخصصی بیانیه گام  دوم انقلاب اسلامی

حوزه/ در جمهوری اسلامی کسب ثروت جرم نیست، اما تبعیض در توزیع منابع عمومی و مدارا با فریب کاران اقتصادی جرم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی بعد ازظهر امروز در نشست علمی که باموضوع بیانیه گام دوم انقلاب در خبرگزاری رسا در قم برگزار شد، گفت: فساد اقتصادی و سیاسی از جمله مشکلات هر کشور است. همه بدانند طهارت سیاسی  مشروعیت همه مقامات و مسئولین است. اما آنچه تا کنون در این مدت صورت گرفته و قرار انجام شود، فاصله زیاد است.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: در جمهوری اسلامی کسب ثروت جرم نیست، اما تبعیض در توزیع منابع عمومی و مدارا با فریب کاران اقتصادی جرم است.

این استاد حوزه اظهار داشت: اما در بیانیه گام دوم از عدالت سخن گفته شده است. عدالت موضوع مهمی است که در فطرت بشر ریشه کرده است.اسلامی هم برعدالت تأکید و توصیه کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی گفت: عدالت در بحث از نگاه دین و اسلام، در زمینه عدالت همه جانبه پایدار اجتماعی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: بسیاری از بزرگان دغدغه مند دین که از نزدیک مسائل دین را لمس کردند، تعابیرشان درمورد عدالت این است، معتقدند« درمان دردهای کشنده جامعه، عدل است».

این استاد حوزه اظهار داشت: شهید متفکر بهشتی می گوید، دین یعنی عدل و عدل یعنی دین، هر جا می گویند عدالتی نیست، شکی نکنید که این دین و اسلام شان دین و اسلام ادعایی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی گفت: بزرگان گفته اند« عدالت پایدار اجتماعی است که امور را سامان می دهد و زمینه تعالی اجتماعی در مسائل سیاسی و... ایجاد می کند و  گوهر و حقیقت معنای پر عزت عدالت است که کتاب این متن، نهج البلاغه است و مجری این حقیقت حضرت علی(ع) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: عدالت که مورد سفارش قرار گرفته است و بخشی در بیانیه آمده به معنای پاک دستی، پاک چشمی و پاک شکمی است.

این استاد حوزه اظهار داشت: عدالت به این است اداره جامعه براساس شایستگی و لیاقت ها و توانمندیها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی گفت: عدل یعنی هرچیزی جای خودش باشد، این را حضرت علی(ع) فرمودند و در بیانیه گام دوم عدل یعنی تقسیم عدالت مندانه ظرفیت ها و امکانات درجامعه.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: رهبر انقلاب می فرمایند که در باب عدالت آنچنان که باید و شاید رشد نکردیم. یک نمونه از بی عدالتی گرانی بنزین است. همه بدانند بی عدالتی در جامعه،  ثمره اش، شرارت و اغتشاش و از نیام کشیده شدن شمشیر و جنایت است.

این استاد حوزه اظهار داشت: اگر دربیانیه گام دوم بعد از 40 سال بتوانیم در حد معقول عدالت را اجرا کنیم، توانسته ایم انقلاب را بیمه کنیم و الا با شعار و همایش کاری درست نمی شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha