جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کنیا

حوزه/ مروری بر تاریخچه استعمار بریتانیا در کنیا و روز 13 دسامبر سالروز استقلال این کشور و همچنین بررسی جنگ های داخلی سودان جنوبی در برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این برنامه ضمن اشاره به گذشت 56 سال از استقلال کنیا از بریتانیا به بررسی ریشه های تاریخی استعمار کنیا در کنفرانس برلین در سال 1885 و تقسیم کشورهای شرق آفریقا به مناطق تحت نفوذ و تسلط کشورهای استعمارگر اروپایی در این گردهمایی می پردازد.

در این برنامه با نگاهی به دستاوردهای کنیا بعد از استقلال از بریتانیا و چالش های این کشور برای تبدیل شدن به یک کشور اقتصادی و مدرن، وضعیت اقتصادی کنیا در دوران استعمار بریتانیا و مقایسه آن با وضعیت اقتصادی این کشور بعد از استقلال مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

واکاوی مشکلاتی همچون بیکاری، فقر و افزایش بدهی های خارجی در کنیا و راهکارهای دولت برای رفع این مشکلات، نگاهی به تلاش های کنیا برای دستیابی به یک کرسی غیردائم در شورای امنیت و رقابت آن با جیبوتی برای رسیدن به این هدف و بررسی روابط ایران و کنیا طی سال های اخیر و چالش هایی که در اثر تحریم های ایران برای گسترش روابط میان این دو کشور به وجود آمده از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه خواهد بود.

این برنامه همچنین با نگاهی به جنگ های داخلی در سودان جنوبی و واکاوی دلایل عدم برقراری صلح در این کشور به گفت و گو پیرامون دخالت کشورهای بیگانه در این درگیری ها و واکاوی اهدافی که کشورهای خارجی از دامن زدن به این درگیری ها دنبال می کنند خواهد پرداخت.

برنامه «آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی و با اجرای هنیا مبارک در بخش کارشناسی و شیلا نلیما در بخش اخبار شبکه های اجتماعی، دوشنبه 9 دی ماه ساعت 14:30 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

تکرار این برنامه نیز دوشنبه ساعت 23:00، سه شنبه ساعت 12:00 و 19:00 و چهارشنبه ساعت 03:00 ، 08:00 و 16:00 پخش خواهد شد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha