پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 878698
۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲
پرس تی وی

حوزه/ شبکه پرس تی وی در برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» (MidEasTream) به بررسی تهدیدهای وزیر خارجه اسرائیل به ترور سران فلسطینی در غزه و مروری بر اعزام نیروهای ترکیه برای حمایت از دولت قانونی لیبی می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این برنامه به تهیه کنندگی مروه عثمان با اشاره به اظهارات یسراییل کاتس، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی پیرامون در دستور کار قرار گرفتن سیاست ترور رهبران فلسطینی در نوار غزه، جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه طی سال های اخیر و ترور مقامات فلسطینی و حملات هوایی و دریایی اخیر در بخش هایی از نوار غزه را مورد بحث و گفت و گو قرار می دهد.

این برنامه همچنین به واکاوی دلایل سکوت جامعه جهانی در قبال جنایت ها و تجاوزهای آشکار رژیم صهیونیستی در فلسطین و نوار غزه پرداخته و اقدام اخیر دیوان بین المللی کیفری برای بررسی و تحقیق در زمینه جرائم جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و واکنش مقامات این رژیم نسبت به این مسئله را مورد نقد و تبادل نظر قرار خواهد داد.

در بخش دوم برنامه این هفته «جریان خاورمیانه»، تصمیم ترکیه برای اعزام نیروهای نظامی به درخواست دولت قانونی لیبی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در این زمینه مسائلی همچون حمایت کشورهای عربی و اروپایی از جمله مصر، اردن، امارات و فرانسه از ارتش ملی لیبی به رهبری ژنرال سابق، خلیفه حفتر، وضعیت لیبی بعد از اعزام نیروهای ترکیه به این کشور و به رسمیت شناخته شدن دولت وفاق ملی به رهبری فائز سراج در یمن از سوی جامعه جهانی بررسی خواهد شد.

«جریان خاورمیانه» سه شنبه 10 دی ماه ساعت 20:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه به صورت زنده از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 10:00، پنجشنبه در ساعات 00:03 بامداد، 05:00 و 17:00 و جمعه در ساعات 03:00 و 12:00 پخش خواهد شد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha