جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 878862
۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
تحریم آسمان ها

حوزه/ مستند «تحریم آسمان ها» با هدف نقد و بررسی تحریم های هواپیمایی علیه ایران از منظر حقوق بین الملل در شبکه پرس تی وی تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مستند به تهیه کنندگی روح ا... رضایی با اشاره به تحریم های گسترده آمریکا علیه ایران از جمله تحریم های بین المللی در حوزه صنعت هوایی به بررسی ابعاد گسترده این اقدامات پرداخته است.

در این مستند ۵۰ دقیقه ای با اشاره به اهمیت صنعت هوانوردی به عنوان یکی از صنایع مهم با تکنولوژی بالا به دلیل رابطه مستقیم با جان انسان ها به بررسی ابعاد حقوق بشری تحریم های اعمال شده علیه ایران در این صنعت در زمینه های خرید هواپیما، تامین قطعات و تامین سوخت در فرودگاه های بین المللی پرداخته می شود.

همچنین در این مستند ضمن مروری بر کنوانسیون شیکاگو به عنوان مهمترین سند بین المللی صنعت هوایی، تاکید بر عدم استفاده از این صنعت به عنوان ابزار پیشبرد اهداف سیاسی در این کنوانسیون و نقض آشکار قوانین مربوطه از سوی آمریکا طی گفت و گو با مدیران شرکت های هواپیمایی، مسولان سازمان هواپیمایی کشوری و کارشناسان امور فرودگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

مسعود سلطانی ارج و کیانوش الطافی تصویربرداری مستند «تحریم آسمان ها» را بر عهده داشته و غزاله سرلک (دستیار کارگردان)، سید امیررضا مصطفوی و کاپیتان اسماعیل جهان بخش (پژوهش و نگارش) و کیوان افتخاریان (موسیقی) از دیگر عوامل تهیه آن هستند.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha