جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شکاف اقتصادی

حوزه/ برنامه «شکاف اقتصادی» از شبکه هیسپان تی وی در این قسمت به بررسی کودتای نظامی در کشور بولیوی و سقوط دولت مورالس می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، طی یک کودتای نظامی دولت اوو مورالس؛ رییس­ جمهوری بولیوی پیش از اتمام دوره­ اش سرنگون شد. ایالات متحدۀ آمریکا و کشورهای همسو با آمریکا یکبار دیگر به سرنگونی یک دولت کمک کردند. آمریکا از زمانی­که اوو مورالس رئیس­ جمهور شد سرنگونی او را هدف قرار داده بود و در آماده کردن صحنه برای کودتای بولیوی نقش اساسی داشت.

در این قسمت از برنامه «شکاف اقتصادی» می بینیم که مورالس چگونه سرنگون شد و واقعا ایالات متحده و سازمان کشورهای آمریکایی (OAS)  چه نقشی در این اتفاق داشته اند؟  مورالس از سال 2006 به مدت بیش از 12 سال رئیس جمهوری بولیوی بود و در دوران او اقتصاد کشور فقیر بولیوی به سمت مثبت حرکت کرد. آمارها حاکی از آن است در طی دوران ریاست جمهوری او متوسط نرخ رشد اقتصادی بولیوی به طور میانگین و متناوب بیش از 4 درصد (حدود 5 درصد) بوده است و در اثر این رشد مداوم اقتصادی، درآمد سرانه بولیویایی‌ها طی 13 سال گذشته بیش از 60 درصد رشد داشته است. با این وجود چرا باید علیه او کودتا صورت بگیرد؟ همچنین در این قسمت از «شکاف اقتصادی» می بینیم سازمان کشورهای آمریکا با ایجاد این تصور که در انتخابات ریاست جمهوری بولیوی تقلب شده چگونه بستر کودتا علیه اوو مورالس را فراهم کردند.

برنامه «شکاف اقتصادی» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی به صورت زبان گردانی، روزهای دوشنبه ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن چهارشنبه ساعت ۱۳:۳۰روی آنتن هیسپان تی وی می‌رود.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha