چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ گردهمایی طلاب و فضلای لرستانی مقیم قم

حوزه/فرمانده سپاه حضرت اباالفضل (ع) با بیان این که ایران اسلامی مقتدر است و اجازه تجاوز به دشمن را نخواهد داد گفت: امروز خون شهدا و اقتدار جمهوری اسلامی ایران سبب شده که چین و روسیه از دامن قدرت های منطقه جدا شده و همراه با ایران در سیاست ها باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار کشکولی در یادواره ۵۲ شهید روحانی استان لرستان که امشب در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت زینب(س)، اظهار داشت: در ایام عملیات کربلای چهار و پنج قرار داریم و باید به این نکته اشاره کنیم که عراق در سال اول جنگ تحمیلی، یک سال هجوم داشت و تا سال ۶۴، سه سال دفاع کرد؛ سپس از اسفند ۶۴ هجوم بعدی خود را آغاز کرد و تیپ استان لرستان با هفت گردان موظف شد در منطقه حاج عمران حضور پیدا نماید.  

وی اظهار داشت: کل تیپ در عرض سه شب و در سه نقطه با عراق درگیر شد و ۲۹۵ شهید و تعداد زیادی مجروح از ما و قریب به سه هزار کشته و مجروح از عراق در این سه شب داشته ایم و تیپ ما به ظاهر منهدم شد؛ اما عراق به این نتیجه رسید که دفاع متحرک جواب نمی دهد.

فرمانده سپاه حضرت اباالفضل (ع) لرستان ابراز داشت: پس از این اتفاقات، سردار محسن رضایی وارد عمل شد و برای تغییر جو، تیپ استان لرستان را به لشکر تبدیل کرد که به ظاهر حرکت درستی نبود؛ اما این کار انجام شد و لشکر ۵۷ استان لرستان از تیرماه ۶۵ نام خود را تغییر داد و فعالیت جدید خود را آغاز کرد.

سردار کشکولی خاطرنشان ساخت: از دی ماه ۶۵، لشکر ۵۷ استان لرستان به سمت جنوب کشور حرکت کرد و در عملیات کربلای چهار به همراه لشکرها و تیپ های سراسر کشور حضور پیدا کرد و گوشه ای از فعالیت ها و نبردها به این لشکر سپرده شد.

وی تصریح کرد: عملیات کربلای چهار از ساعت ده و نیم شب آغاز شد و ساعت یازده و چهل و پنج دقیقه دستور توقف عملیات را صادر کردند؛ اما لشکر ۵۷ لرستان پیشروی بسیار مناسبی در این عملیات داشت و کسی باور نمی کرد که این لشکر چنین حرکتی انجام دهد.

فرمانده سپاه حضرت اباالفضل (ع) لرستان بیان داشت: فعالیت تمام لشکرها و تیپ ها در این عملیات متوقف شد؛ اما سردار محسن رضایی برای لشکر ۵۷ لرستان دستور توقف صادر نکرد و دستور داشتیم به پیشروی خود ادامه دهیم؛ ما تا هفت صبح فردا اجازه پیشروی داشتیم و این کار ادامه پیدا کرد و ساعت نه و نیم صبح فردا بود که دستور برگشت برای ما صادر شد.

سردار کشکولی اظهار داشت: فردای آن روز در جلسه ای که با فرماندهان لشکرها و تیپ ها برگزار شد، از ما ارائه گزارش خواسته شد که با چه برنامه ای توانستید این پیشروی ها را انجام دهید و موفق شوید و ما ارائه گزارشی در آن جلسه داشتیم.

وی ابراز داشت: بنابر تصمیم فرماندهان، مقرر شد از مسیری که لشکر ۵۷ استان لرستان پیشروی کرده بود، عملیات کربلای پنج را انجام داده و وارد عمل شویم.

فرمانده سپاه حضرت اباالفضل (ع) لرستان خاطرنشان ساخت: مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشات خود درباره عملیات کربلای پنج، بیان کردند: «شب های عملیات کربلای پنج، شب قدر انقلاب است؛ هر کسی با آن انس پیدا کند، وارسته می شود و هر کسی از آن غافل شود، از قافله انقلاب قلم خواهد خورد».

سردار کشکولی تصریح کرد: به نظر می رسد در شب های این عملیات، تثبیت انقلاب اسلامی ایران رقم خورده و خدای متعال مقرر نمود که این انقلاب بماند و تثبیت گردد.

وی بیان داشت: ما در سال ۱۳۶۵، چهل هزار شهید تقدیم انقلاب کردیم و در تمام چهار سال جنگ مقاومت در عراق و سوریه قریب به دو هزار شهید تقدیم کرده ایم و تثبیت انقلاب اسلامی از آن زمان آغاز شده است.

فرمانده سپاه حضرت اباالفضل (ع) لرستان با اشاره به اینکه در این کشور شاهد فتنه های گوناگون در سال های گوناگون بوده ایم، اظهار داشت: در فتنه امسال، تمام مردم کشور به وضع گرانی بنزین اعتراض داشتند؛ اما در کل ایران و با جمعیت بیش از ۸۰ میلیون نفری، ۲۰۰ هزار نفر در ۲۹ استان و ۹۹۴ نقطه وارد خیابان ها شدند که البته بسیاری از آنان، فقط معترض بوده و هیچ تعرضی به مکان خاصی نداشتند و تعداد اشرار و اغتشاگران نسبت به این جمعیت کم بود که از دشمنان خط گرفته تا بتوانند ایران اسلامی را تسلیم نمایند؛ اما مثل همیشه شکست خوردند.

سردار کشکولی ابراز داشت: امروز دشمن از طریق لبنان، سوریه، غزه و ... در حال فشار به جمهوری اسلامی ایران بوده و حقیقت قضیه این است که وضع کلی مملکت خوب است؛ چراکه ایران اسلامی مقتدر است و اجازه تجاوز به دشمن را نخواهد داد.

وی خاطرنشان ساخت: امروز خون شهدا و اقتدار جمهوری اسلامی ایران سبب شده که چین و روسیه از دامن قدرت های منطقه جدا شده و همراه با ایران در سیاست ها باشند.

فرمانده سپاه حضرت اباالفضل (ع) لرستان تصریح کرد: همه کشورها گفته بودند که سوریه و بشار اسد باید برود؛ اما رهبر معظم انقلاب فرمودند که بشار اسد باید بماند و رئیس جمهور سوریه ماندنی شد که نشانگر اقتدار و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سردار کشکولی بیان داشت: ما دارای ایرانی مقتدر هستیم؛ اما مشاهده می شود که کمی از ارزش های انقلاب فاصله گرفته ایم؛ باید در گام دوم انقلاب مجددا به این ارزش ها برگشته و ایرانی آبادتر و قوی تر بسازیم.

وی اظهار داشت: استان لرستان به حضور طلاب و روحانیون در سطح منطقه نیازمند است و از شما درخواست حضور در استان را داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha