پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ گردهمایی طلاب و فضلای لرستانی مقیم قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: منصوب ولی فقیه در استان، رقیب مسئولان استانی و روحانیون استان نیست و قرار هم نیست که تشکیلاتی برای خود راه اندازی کند؛ چراکه اگر به دنبال این مسائل باشد، نمی تواند از مباحث درون جامعه مطلع شود و سرگرم همان تشکیلات خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در یادواره ۵۲ شهید روحانی استان لرستان که امشب در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت زینب(س)، اظهار داشت: استان لرستان خاستگاه علما، فقها، مراجع، أدبا و شعراست و از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است؛ وقتی نام علمای لرستان برده می شود، نام ده ها عالم و اندیشمند و فرهیخته به ذهن انسان خواهد رسید.

وی ابراز داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند لرستان مرکز تدین و انقلابی گری است و ما باید این ظرفیت ها را به نسل ها، جوانان و نوجوانان معرفی نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان ساخت: اینکه ۵۲ شهید استان لرستان در نبردها و مبارزه با خط نفاق به درجه رفیع شهادت نائل شدند به این معناست که ما در طول تاریخ به رویدادها و حوادثی برخورد می کنیم که برای تقابل و برون رفت از آن راهی به جز ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: ایران اسلامی به واسطه فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی و برخورداری از منابع غنی مادی و معنوی همیشه مورد طمع دشمنان بوده است؛ به هر نقطه از ایران اسلامی نگاه کنیم، مشاهده خواهیم کرد که در آن ناحیه مبارزان و جهادگرانی بوده اند که در مقابل دسیسه های دشمنان ایستاده اند و در این مبارزه به درجه رفیع شهادت نائل گشته اند.

وی بیان داشت: جوانان لرستانی به پیروی از امام خمینی (ره) در عرصه های گوناگون انقلاب حضور داشته و ظرفیت خوبی از خود نشان داده اند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه سه وظیفه برای اصلاح امور مردم بر عهده روحانیون است، اظهار داشت: «هدایت فکری و دینی در تمام زوایا و جزئیات»، «هدایت سیاسی و بصیرت افزایی» و «حضور در عرصه های خدمت رسانی و اجتماعی» سه وظیفه روحانیون در اصلاح امور جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ابراز داشت: در کنار مردم بودن، با مردم بودن، همانند مردم زندگی کردن و از آنان فاصله نگرفتن از وظایف ما روحانیون است.

وی خاطرنشان ساخت: اگر بتوانیم جوانان متدین و انقلابی استان لرستان را متصل به هیئات مذهبی و مواکب حسینی نموده و از ظرفیت آنان در پیشبرد اهداف انقلاب استفاده نماییم، می توانیم به اهداف خود دست پیدا نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد: ایجاد کارگروه های مورد نیاز استان لرستان در موضوعات گوناگون و شناسایی آسیب های موجود در استان یکی از برنامه های ماست تا بتوانیم از مشکلات موجود در استان بکاهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان داشت: منصوب ولی فقیه در استان، رقیب مسئولان استانی و روحانیون استان نیست و قرار هم نیست که تشکیلاتی برای خود راه اندازی کند؛ چرا که اگر به دنبال این مسائل باشد، نمی تواند از مباحث درون جامعه مطلع شود و سرگرم همان تشکیلات خواهد شد.

وی اظهار داشت: منصوب ولی فقیه به دنبال شناسایی ظرفیت هاست تا بتواند از ظرفیت های موجود برای پیشبرد برنامه ها استفاده نماید؛ ما دست نیاز به سمت روحانیون دراز می کنیم تا از ظرفیت شما عزیزان استفاده نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان ابراز داشت: ما از حضور روحانیون لرستانی مقیم قم برای حضور در سطح استان استقبال کرده و خواهانیم که از حضور شما استفاده نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان ساخت: ارتقاء نمازجمعه در سطح استان از برنامه های ماست و اگر بتوانیم در این مسیر، موفق عمل نماییم، توانسته ایم به بخشی از وظایف خود عمل کرده باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha