پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق گفت: بخش بزرگی از چالش ها و امتحانات سخت جوامع اسلامی به دلیل رسانه های گمراه کننده و پیروان گمراه آن هستند، لذا مؤمنین نسبت به این مسئله هوشیار باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی، ملت ها را به پیروی از راه وحی در عبور از فتنه ها و گرفتاری ها دعوت کرد.

ایشان در سخنرانی هفتگی در دفتر خود در کربلا گفت: امتحانات گاهی فرد و گاهی جمعی می باشد که در این صورت تمامی امت در معرض آن قرار می گیرد و راه وحی برای عبور از آن سه شیوه بیان می کند:

اول: ذکر، تسبیح زیاد و منزه دانستن خداوند؛ در این مورد امت ها به خطاهای خود مراجعه کرده و آن را اصلاح می کنند.

دوم: مراجعه به هدایت پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع)، اطاعت از آنان و پیروی از علمای ربّانی امت که در مسیر آن بزرگواران حرکت می کنند.

سوم: عدم تسلیم در برابر کفار و منافقین و تأثیر پذیری از آنان.

آیت الله مدرسی در خصوص عدم تأثیر پذیری از کافران گفت: بخش بزرگی از چالش ها و امتحانات سخت جوامع اسلامی به دلیل رسانه های گمراه کننده و پیروان گمراه آن هستند، لذا مؤمنین نسبت به این مسئله هوشیار باشند در لغزشگاه های خطرناک قرار نگیرند.

این عالم عراقی در بخش دیگر سخنان خود معترضان عراقی به پیروی از انسان های صالح و راستگو و دوری از فتنه گران دعوت کرد و افزود: ما از معترضانی که خواستار حقوق مشروع خود هستند، حمایت می کنیم.

ایشان در آخر بر استفاده از ابزار مشروع برای رسیدن به اهداف مشروع و عدم حرکت در مسیر فتنه گران و تخریب گران تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha