پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جلسه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: سردار سلیمانی نقش بسزایی در ایجاد امنیت در منطقه و کشور داشتند و خدمات وی در بحث مبارزه با داعش بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، جلسه مشترک حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه استان کردستان، حجت الاسلام عابدین رستمی، امام جمعه قروه، حجت الاسلام نادر رنجبر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع)، روسای ادارات اوقاف و تبلیغات اسلامی این شهرستان و همچنین دو نفر از خیرین، صبح امروز برگزار گردید.

در این جلسه که در دفتر امام جمعه شهرستان قروه برگزار شد، مسائل روز مورد بررسی و تحلیل طرفین قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در این جلسه ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: سردار سلیمانی نقش بسزایی در ایجاد امنیت در منطقه و کشور داشتند و خدمات وی در بحث مبارزه با داعش بر کسی پوشیده نیست.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان بیان کرد: لذا باید با برپایی مراسم و همایش هایی خدمات این سردار رشید اسلام را به نسل های جوان بیشتر بشناسانیم.

این استاد حوزه ادامه داد: لذا باید مراسم اربعین این شهید بزرگوار در سطح کردستان به ویژه شهرستانهای آن به نحو شایسته ای برگزار شود و اتفاقا چهلم شهید سلیمانی با ۲۲ بهمن ماه مقارن شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فقر ریشه بسیاری از ناهنجاری ها و بداخلاقی های اجتماعی است، بیان کرد: متاسفانه بسیاری از آمار به مانند اعتیاد، طلاق، سرقت و.. همه به نوعی با مسئله اقتصاد در ارتباط هستند، لذا باید برای ریشه کن کردن مسئله فقر در استان به ویژه شهرستان قروه کارهای زیربنایی و اساسی را انجام دهیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: یکی دیگر از مواردی که همیشه مورد دغدغه مقام معظم رهبری و نیز دستگاه قضا بوده و هست، مسئله مبارزه با فساد اقتصادی و اداری است، لذا همه باید برای این مبارزه آماده باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در ادامه با اشاره به لزوم توجه بیشتر به سلامت روحی و جسمی مردم این شهرستان خطاب به خیرین این جلسه اظهار داشت: از شما خیرین گرامی که همیشه و در همه حال دغدغه حل مشکلات و مصائب قشر کم توان و کم درآمد جامعه را دارید تشکر می کنیم و نیز از شما درخواست داریم که در بحث درمان بیماران غیرمتمکن و مستمند در این منطقه اهتمام داشته باشد که این کار شما هم اجر دنیوی دارد و هم اخروی.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله انتخابات مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: یکی از مسایل مهم و حساس پیش روی ملت ایران، انتخابات مجلس یازدهم است و بی شک دشمن برای این روز برنامه و دسیسه های بسیاری برای بی فروغ کردن این همه پرسی دارد.

وی تصریح کرد: لذا نهادهای دینی و فرهنگی همانند حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و نیز روحانیون و طلاب می توانند در ایجاد شور انتخاباتی و بالا بردن بصیرت مردم در این مسئله تاثیرگذاری زیادی داشته باشند.

این استاد حوزه ادامه داد: یکی دیگر از مسایل مهم، ایام الله دهه مبارک فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن می باشد، لذا باید برای ایجاد حماسه تاریخی دیگری در کشور تمام تلاش خود را انجام دهیم و به شبکه های ماهواره ای و رسانه ای که همواره به دنبال جدایی ملت و نظام از همدیگر هستند اجازه ندهیم که برنامه های سوء خود را عملیاتی کنند.

در ادامه هر کدام از حاضرین در این جلسه درباره مسائل مطرح شده نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha