جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نجف لکزایی

حوزه/رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب روی رویکرد مهدویت و انتظار بسیار تاکید شده و زمانی می توان در این راستا موفق بود که با پژوهش و نه با شتاب زدگی اقدام کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی پیش از ظهر امروز در همایش بین المللی «نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: نگاه سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و بیانیه گام دوم رو به آینده است و باید به این اسناد با رویکرد دینی و اسلامی نگاه کرد.

وی با اشاره به اهمیت تمدن اسلامی در آموزه های دینی، افزود: از نگاه رهبر معظم انقلاب تمدن کامل اسلامی با ظهور محقق می شود.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اهمیت رویکرد مهدوی و زمینه سازی برای ظهور را بالا دانست و تصریح کرد: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب روی رویکرد مهدویت و انتظار بسیار تاکید شده و زمانی می توان در این راستا موفق بود که با پژوهش و نه با شتاب زدگی اقدام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین لکزایی خاطرنشان کرد: با سپردن کار به کسانی که شرایط علمی را ندارند، همین مسیر مهم تبدیل می شود به رکود، چنانچه در طول تاریخ ما شاهد تحریف ها و بدعت ها و خرافات بوده ایم.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به نگاه های رهبر انقلاب به بحث مهدویت ادامه داد: از نگاه ایشان باید در بحث انتظار از کار جاهلانه پرهیز کرد و در این مسیر حرکت های پژوهشی دارای اهمیتی بالا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha