جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسین الهی نژاد

حوزه/ رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: کتاب های مهدوی تا پیش از انقلاب بیش از هزار و ۷۰۰ عنوان بوده و این در حالی است که در ۴۰ سال ۶ هزار کتاب به چاپ رسیده است، همچنین چندین هزار پایان نامه و مقالات و مجلات در این دوره به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین الهی نژاد پیش از ظهر امروز در همایش بین المللی «نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای دامت برکاته» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: اندیشه مهدویت در دوره انقلاب اسلامی ایران از نظر کمی و کیفی رشد مضاعفی داشته است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای پس از انقلاب را نمی توان با پیش از آن مقایسه کرد، تصریح کرد: کتاب های مهدوی تا پیش از انقلاب بیش از هزار و ۷۰۰ عنوان بوده و این در حالی است که در ۴۰ سال ۶ هزار کتاب به چاپ رسیده است، همچنین چندین هزار پایان نامه و مقالات و مجلات در این دوره به چاپ رسیده است.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: رشد کیفی مهدویت در دوره انقلاب اسلامی رشدی فزاینده بوده و مهدویت در فضای پس از انقلاب به سمت آموزش و پژوهش سوق داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد بیان کرد: دانش پژوهان مختلفی در مقاطع ارشد و دکتری در این رشته فارغ التحصیل شده اند، همچنین همایش ها و کرسی های نظریه پردازی در جای جای ایران اسلامی شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: هر چه حوزه مهدویت پژوهی بیشتر با قواعد عقلی، فطری و شهودی و همراه با مستندات قرآنی و متقن همراه باشد، از فضای احساسی و شعارزدگی بیشتر فاصله می گیرد.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی یادآور شد: رهبر انقلاب در حوزه مهدویت دارای انسجام و انتظام فکری خاصی بوده و علاوه بر مکتوبات، سخنرانی های مختلفی در حوزه مهدویت ایراد کرده اند، نگرش رهبر انقلاب در این حوزه کاربردی تر بوده و بر این اساس، موضوعات همایش با ۱۱ موضوع اصلی تدوین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد ادامه داد: ۲۰ کرسی و نشست علمی در مراکز مختلف حوزوی و دانشگاهی در شهرهای مختلف قم، تهران و مشهد پیرامون این همایش برگزار شده و قریب به ۳۰۰ مقاله علمی تدوین شده است، این نشست ها و کرسی ها در قالب دو جلد و مقالات در قالب چهار جلد و چکیده مقالات در قالب یک جلد کتاب تجمیع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha