چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علیرضا احمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب تاریخی است؛ یعنی انقلابی که تأثیراتش در تاریخ آینده دنیای اسلام غیرقابل‌اجتناب است و استکبار نمی‌تواند با آن کار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، امروز در نشست روحانیان استان، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با پیروزی خود پایگاه بسیار مهمی را از استکبار گرفت.

وی افزود: پایگاهی که انقلاب اسلامی ویران کرد، از بزرگ‌ترین و قوی‌ترین پایگاه‌های استعمار بود، زیرا اولاً ایران ازلحاظ جغرافیایی یک منطقه بسیار استراتژیک و فوق‌العاده است و از قرن هجدهم مورد توجه استعمارگرهای دنیا قرار گرفت، حتی آن‌وقت که نفت هم استخراج نشده بود.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: همچنین ایران یک کشور ثروتمند ازلحاظ طبیعی و هم مهم ازلحاظ موقعیت جغرافیایی با مردم هوشمند، با فرهنگ بسیار سابقه‌دار و عمیق بود که برای استکبار مهم بود.

وی با بیان اینکه ثانیاً نظام شاهنشاهی هم برای استعمار فوق‌العاده مهم بود، افزود: در اغلب حوادثی که در منطقه خاورمیانه اتفاق می‌افتاد که آمریکا در آن سودی داشت، شاه دخالت داشت؛ ازجمله در کمک به نظام‌های مرتجع، حمایت از حکومت‌های وابسته، مبارزه و معارضه با همه حکومت‌هایی که ضد استعماری و ضد غربی هستند، کمک به اسرائیل و نظام آپارتایدی آفریقای جنوبی.

حجت‌الاسلام احمدی اظهار کرد: شاه به‌عنوان یک عنصر بسیار فعال به نفع آمریکا و غرب برای آمریکا بسیار ارزشمند بود و انقلاب، پایگاهی با این عظمت را تصرف کرد؛ بنابراین انقلاب ازاین‌جهت هم یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها را دارد.

وی افزود: اما خصوصیت دیگر و از جهت منطقه نفوذ، انقلاب چون بر مبنای اسلام حرکت می‌کرد، بنابراین روی تمام عالم اسلام نفوذ بالقوه داشت؛ به‌گونه‌ای که تمام ملت‌های اسلامی در هر جا که بودند به خاطر این انقلاب احساس جاذبه کردند.

حجت‌الاسلام احمدی اظهار کرد: پس هر سه عنصر در این انقلاب جمع بود و بر این اساس انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب تاریخی است؛ یعنی انقلابی که تأثیراتش در تاریخ آینده دنیای اسلام غیرقابل‌اجتناب است و استکبار نمی‌تواند با آن کار کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران قطعاً آن انقلابی است که عصر تاریخ اسلام و یا عصر انقلاب اسلامی را به دنبال خودش خواهد آورد و دلیل دشمنی‌های بسیار خشن استکبار هم با این انقلاب همین تأثیری بوده که در آینده دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha