پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: نباید در شرایط فعلی که مردم و روستاها نیازمند مبلّغ توانمند هستند، طلبه در قم بماند و هجرت نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی ظهر امروز در گردهمایی طلاب و فضلای همدانی مقیم قم که در دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی برگزار شد، با تأکید بر لزوم هجرت روحانیون و مبلغان به روستاها و مساجد، اظهار کرد: متأسفانه امروز روستاهای زیادی وجود دارد که فاقد مبلّغ است و این یک آسیب برای آن مناطق محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هر جا مبلغ حضور داشته، آن منطقه از هر نوع آسیبی بیمه شده است، ابراز داشت: امروز آنچه به عنوان وظیفه اصلی مبلغان مطرح است، بحث تبلیغ است، چرا که اگر تاکنون انقلاب تداوم داشته و اسلام ماندگار بوده، به دلیل حضور روحانیت و از خودگذشتگی این قشر است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به اهمیت هجرت در تاریخ اسلام، یادآور شد: یکی از موضوعاتی که قرآن هم بر آن تأکید دارد، مسأله هجرت است و لذا اگر امروز روحانیون به شهرها و روستاها هجرت نکنند، در برابر آسیب‌ها مسئول خواهند بود.

وی با بیان اینکه برخی از روستاهای استان همدان، فاقد مبلغ است، تأکید کرد: نباید در شرایط فعلی که مردم و روستاها نیازمند مبلغ توانمند هستند، طلبه در قم بماند و هجرت نکند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در گذشته علما و مراجعی که صاحب رساله بودند، در قم نمی‌ماندند و اکثرا به روستاها برای امر تبلیغ هجرت می‌کردند، که می‌توان به مرحوم آیت الله سید احمد خوانساری اشاره کرد که هم درس می‌خواندند و هم به وظیفه شرعی خود عمل می کردند؛ نه این که تنها درس بخوانند و زندگی خود را اداره کنند.

وی با تأکید بر اینکه خدامحوری اقتضا می کند تا مبلغان در قم نمانند و به روستاها برای تبلیغ بروند، گفت: امروز مبلغ و مسئولی موفق است که اهل تهذیب نفس، خودسازی و تهجد شبانه باشد.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به رد صلاحیت تعدادی از نمایندگان فعلی مجلس به دلیل فساد مالی، یادآور شد: اگر مشکلی در جامعه است، علت آن در عدم خودسازی افراد است، چرا که اگر این خودسازی شکل گرفته بود، شاهد فساد ۹۰ نفر از نمایندگان مجلس در جامعه‌ای که این همه شهید داده است، نبودیم.

وی در ادامه خواستار توجه طلاب به درس اخلاق و تهجد شبانه شد و گفت: بی توجهی به مباحث اخلاقی و نماز شب، مشکلات را دو چندان می‌کند و توفقیات انسان را نیز سلب خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با تأکید بر لزوم ارتباط طلاب با قرآن اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مسائلی که امروز باید نسبت به آن حساس باشیم، حفظ خط و مکتب فکری و مبانی دینی امام خمینی(ره) و امام خامنه ای است و جدا شدن از این خطوط، زمینه ساز گرفتاری در مسائلی است که غیر قابل جبران است.

وی در پایان با دعوت از مردم برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: طلاب بدانند که حضور حداکثری در انتخابات به معنای حفظ آبروی نظام و انقلاب است و باید در تبیین این موضوع در جامعه تلاش کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha