شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام نواب

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب بر رعایت دستورات متخصصان بهداشت در شرایط این روزهای جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در رابطه با شیوع بیماری کرونا ویروس در کشور و به ویژه شهر قم،گفت: در مواجهه با پدیده‌های نوظهور، بیش و پیش از هر چیز، رجوع به متخصصان آن موضوع، ضروری است.

در مورد این بیماری نیز باید با پرهیز از ایجاد تشویش و انتشار اطلاعات نادرست، به توصیه‌های متخصصان و متولیان امر توجه و به انجام آن‌ها اهتمام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب با تأکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی توسط عموم مردم، خاطرنشان کرد: در تمامی ادیان و به ویژه دین مبین اسلام، رعایت سلامت جسمی جامعه در کنار سلامت روح و روان اجتماع، از اموری است که بر آن تأکید شده است؛ بنابراین اعضای جامعه و هم‌چنین نخبگان باید به دور از هرگونه تعصبی، صرفا به اصول سفارش شده از جانب پزشکان، از جمله دوری از اجتماعات و گردهم‌آیی‌ها، توجه کنند.

البته خوشبختانه در این مسأله مراجع بزرگوار دینی نیز تأکیداتی داشته‌اند و تمامی آن‌ها در جهت جلوگیری از شیوع بیماری کلاس‌های درس خود را تعطیل کرده‌اند.

وی افزود: در همین راستا مجموعه مدیریتی دانشگاه ادیان و مذاهب با توجه به تأکید نهادها و متولیان بهداشت عمومی، کلیه فعالیت‌های خود از جمله کلاس‌ها، نشست‌های علمی، دیدار با مهمانان خارجی و دیگر اشتغالات علمی خود را به حالت تعلیق درآورده و با امید به عادی شدن مجدد اوضاع، در این تعطیلی تابع نهادهای تصمیم‌ساز خواهد بود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در پایان با آرزوی سلامتی همه انسان‌ها از هر ملت و قومیتی از خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب خواست تمامی نکات ضروری بهداشتی را رعایت و جامعه را به آن تشویق نمایند و نیز تأکید کرد عمل و توصیه به معنویت از جمله دعا برای سلامت جامعه و مبادرت به برخی دیگر از توصیه‌های معنوی بزرگان دینی که در موارد مشابه، سفارش شده است، از وظایف آنان در شرایط نامساعد امروز جامعه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    0 0
    آقای نواب لطفا قید"در تشخیص موضوع" را بیاورید تا از گفته شما برداشت اطلاق نشود.