جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سمپاشی منطقه حصیر آباد توسط روحانی جهادی

حوزه/ در ماجرای ضدعفونی کردن مناطق و خیابان‌های پرجمعیت شهر، از آنجایی‌ که هیچ کدام از ارگان‌های مسئول، اقدام به پاک‌سازی مناطق محروم نکردند، یک روحانی جهادی با بسیج عمومی جوانان مسجدی و کمک خیرین اقدام به خرید تجهیزات سم‌پاشی و اقلام ضدعفونی‌کننده کرد تا بلکه مانع از شیوع کرونا ویروس در منطقه محروم حصیرآباد و حومه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، چند روز پیش در گزارشی اجمالی از «آشفته‌بازار فروش مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده» تا «عدم اهتمام مسئولان در مدیریت پاک‌سازی مناطق محروم» انتقاد کردیم.

بعد از این خبر تأسف‌بار و سریال همیشگی عدم توجه مسئولان به مناطق محروم، با اقدام جالب یک روحانی جهادی در منطقه «حصیرآباد» مواجه شدیم.

طلبه‌ای که خودش در یکی از محروم‌ترین مناطق اهواز بزرگ شده و پدر مرحومش نیز بانی ساخت یک درمانگاه و مسجد در منطقه حصیرآباد است، یعنی همین مسجدی که حجت‌الاسلام سید عماد موسوی در آن مشغول به فعالیت است.

در ماجرای ضدعفونی کردن مناطق و خیابان‌های پرجمعیت شهر، از آنجایی‌که هیچ کدام از ارگان‌های مسئول، اقدام به پاک‌سازی منطقه حصیرآباد نکردند، این روحانی جهادی با بسیج عمومی جوانان مسجدی و کمک خیرین اقدام به خرید تجهیزات سم‌پاشی و اقلام ضدعفونی‌کننده کرد تا بلکه مانع از شیوع کرونا ویروس در منطقه محروم حصیرآباد و حومه شود.

در این راستا برای پیگیری بیشتر ماجرا گفت‌گویی با این روحانی جهادی و «پایِ کارِ مردم» انجام دادیم تا با اقدامات بیشتر وی در این زمینه با آشنا شویم.

با سلام و عرض خداقوت به شما و سایر دوستانتان در مسجد امام خمینی(ره) منطقه حصیرآباد.

لطفاً در خصوص آخرین وضعیت منطقه حصیرآباد و ضدعفونی کردن خیابان‌ها و کوچه‌های این منطقه توضیح دهید!

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و عدم اهتمام جدی مسئولان برای ضدعفونی مناطق محروم، به‌ویژه منطقه بسیار ضعیف حصیرآباد، بنده به همراه سایر بچه‌های مسجد امام خمینی(ره) اقدام به ضدعفونی خانه‌های مردم حصیرآباد کردیم.

البته قبل از اینکه خودمان به‌صورت میدانی وارد کار شویم، یک روز کامل با رئیس بهداشت شرق اهواز تماس گرفتم و پیامک زدم، اما دریغ از یک پاسخ! از طریق آتش‌نشانی هم اقدام کردم که آن‌ها خودشان در خصوص انجام این کار اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفتند که از حیطه کاری ما خارج است.

از شهرداری هم که انتظار زیادی نمی‌رفت! آن‌ها در بدیهی‌ترین کارها نتوانستند کاری برای منطقه انجام دهند، چه برسد به ضدعفونی کردن خانه‌های مردم...

به همین دلیل خودمان با جمع‌آوری مبالغی و البته همراهی خیرین منطقه، اقدام به خرید چند دستگاه پمپ سم‌پاشی و محلول ضدعفونی‌کننده کردیم.

بحمدالله از دو شب پیش هم با کمک بچه‌های مسجد از ساعت ۱۰ شب تا ۱.۵ بامداد، خیابان به خیابان، کوچه به کوچه و خانه به خانه مشغول ضدعفونی کردن مناطق هستیم.

این رویه تا کی ادامه خواهد داشت!؟

تا هر موقع که این وضعیت ادامه داشته باشد و البته خیرین کمکشان را استمرار دهند...

ما قصد داریم هر شب این کار را انجام دهیم. إن‌شاءالله به لطف خدا و اهل‌بیت(ع) خانه به خانه می‌رویم و هر شب نقاط مختلف منطقه حصیرآباد را ضدعفونی می‌کنیم، اما باید مسئولان هم اقدامی در این خصوص انجام دهند.

توان و امکانات ما محدود است! اما اگر استعداد و امکانات دولتی به‌عنوان مکمل در کنار ما قرار گیرد، می‌توانیم به‌راحتی و با گستره بیشتری منازل و خیابان‌های مردم را پاک‌سازی کنیم.

چرا به مردم توصیه نمی‌کنید که خودشان پیشگیری کنند!؟

ببینید وضعیت مردم این منطقه به‌شدت اسفبار است. تعداد زیادی مردم از حصیرآباد در فقر کامل هستند! آن‌ها حتی قدرت خرید یک ماسک ساده را ندارند! چه برسد به تهیه مواد شوینده و دیگر اقلام ضدعفونی‌کننده...

البته ما خودمان اقدام به خرید ماسک کردیم، اما مگر می‌شد ماسکی پیدا کرد! هیچ کجا نه ماسک دولتی بود نه در بازار آزاد پیدا می‌شد. فقط در اخبار از قول مسئولان می‌شنیدیم که فلان کارخانه تولید ماسک راه‌اندازی شد و چندصدهزار ماسک در انبار موجود است! اگر ماسک موجود است بفرمایید از کجا باید برای این مردم محروم تهیه کنیم!؟

در اینجا معمولاً نوشدارو پس از مرگ سهراب است... الحمدالله تا امروز هیچ خبری از ابتلای مردم این منطقه به ویروس کرونا گزارش نشده، اما حتماً باید اتفاقی بیفتد که بعد از آن مسئولان بخواهند کاری انجام دهند!؟

طبق اطلاعی که تا به امروز داشتیم، صرفاً نقاط کلیدی و پرجمعیت شهر ضدعفونی می‌شوند، چه توصیه‌ای در این خصوص به دیگر فعالان مسجدی دارید؟

پیشنهاد می‌کنم طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه با محوریت مسجد و کمک جوانان، بسیجیان و البته خیرین، خیابان‌های اطراف مسجد را نقطه به نقطه ضدعفونی کنند تا إن‌شاءالله حرکت خوبی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهر باشد.

این کار می‌تواند شروعی باشد برای پایان کرونا در اهواز و دیگر شهرهای استان و سراسر ایران اسلامی به مدد اهل‌بیت(ع) إن‌شاءالله...

کلام آخر...؟

متأسفانه احساس می‌کنم مسئولان آن‌طور که باید مردم را به‌خوبی آگاه و هوشیار نمی‌کنند! درست است که خطر این ویروس از سایر ویروس‌هایی چون آنفولانزا کمتر است، اما خب قدرت سرایت بسیار زیادی داشته و باید مردم را به‌خوبی آگاه کنند.

قطعاً هرچه آگاهی مردم در خصوص پیشگیری از شیوع این ویروس بیشتر باشد، خطرات کمتری جامعه را تهدید می‌کند که امید است با اصلاح رویه مسئولان، شاهد کمتر شدن آمار مبتلایان به کرونا ویروس باشیم.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    2 0
    درودبراین روحانی انساندوست ویاران جهادگرش.کاش درهمه شهرهاچنین اقداماتی صورت بگیرد.مسئولین گاهی وقتاخجالت بکشن بدنیست! زنده باشین حاج آقای مهربون
  • کرم بستی IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    1 0
    به اینگونه روحانی های مومن و انقلابی دلگرمیم که در روزهای سخت کنار صاحبان اصلی انقلاب هستند. و گرنه کسانی که این روزها به فکر خلق الله نیستند، به درد اسلام نمی خورند.
  • هادی فر IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    0 1
    روحانیت اصیل که مد نظر امام خمینی(ره) بود و به فرمان امام با رژیم طاغوت مبارزه کرد و در دوران جنگ جبهه رفت و همیشه در صحنه حاضر و امروز هم به کادر بهداشت و درمان همکاری میکند امثال این آقا سید و برخی در دفاع از حرم به شهادت رسیدند این شیرمردان روحانی در وصیتنامه سیاسی الهی امام(ره) مد نظر است و رهبری عزیز هم در حوزه ها به اینها وابسته و گرنه امیدی به روحانیون دور از روحیه انقلابی نیست.
  • RO ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    0 0
    مامردم از جوون خودمون واز مال خودمون ک گاهی اوقات مالمون به خیلی چیزا نمیرسه واسه این جوربرنامه هاخرج کنیم .اونوقت مسئولین نامسئول بودجه بالابکشن جیب مردم بزنن انگارنه انگاربه جای ویروس کرونابه جون مردم بایدیه بلابه جون مسئولین میوفتاد
  • محمد جواد نوتاش IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    0 1
    ای کاش راه ارتباطی با این روحانی بزرگوار بود شماره تماس یا در پیام رسان ها که با ایشون صحبت میکردیم و از راهکارها یا هدفهایشان اطلاع پیدا میکردیم و میتوانستیم ازشون استفاده کنیم.