جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی خوزستان

حوزه/ ضدعفونی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و اماکن بهداشتی اهواز و سایر شهرستان‌های خوزستان، ایجاد بخش مراقبت‌های ویژه از بیماران مشکوک و آمادگی بیمارستان‌های جنوب غرب برای مقابله با کرونا ویروس، بخشی از اقدامات انجام‌شده در خوزستان برای پیشگیری از شیوع کرونا در استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، در پی شیوع کرونا ویروس در برخی شهرها و استان های کشور و همچنین لزوم آمادگی کامل خوزستان برای ورود احتمالی این ویروس، ستاد مدیریت بحران خوزستان، در آخرین جلسه خود، از آمادگی کامل دستگاه‌های امدادی برای مقابله با ورود این ویروس به خوزستان خبر داد.

تعطیلی کامل مدارس و مراکز آموزشی خوزستان

نخستین اقدام برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در خوزستان، تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی تا پایان هفته جاری به دستور استاندار خوزستان بود که در پاسخ به ابراز نگرانی خانواده‌ها انجام شد.

ضدعفونی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و اماکن بهداشتی سطح شهر اهواز

بر اساس این گزارش، یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه، ضدعفونی اماکن و وسایل حمل‌ونقل عمومی است که در این راستا، از شب گذشته ضدعفونی کلیه اتوبوس‌های درون‌شهری، انجام‌شده است.

در این راستا سخنگوی شهرداری اهواز، با اشاره به آخرین تمهیدات شهرداری اهواز برای مقابله با ویروس کرونا، اعلام کرد: پس از آخرین شیفت کاری، ناوگان شهری تمام سطوح داخلی صندلی‌ها، میله‌ها و دستگیره‌های اتوبوس‌ها را مطابق دستورالعمل بهداشت ضدعفونی می‌کنیم؛ همچنین در طول روز نیز، رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی موظف هستند هر سه ساعت یک‌بار، با محلول‌های بهداشتی دستگیره‌ها و میله‌ها را ضدعفونی کنند.

احمدی در ادامه گفت: علاوه بر ضدعفونی تمام اتوبوس‌ها پیش از سوارشدن مسافران، کلیه دستگاه‌های آب‌سردکن موجود در اتوبوس‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای مقابله با ویروس کرونا جمع آوری شده‌اند.

سخنگوی شهرداری اهواز، همچنین از ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی پارک‌ها، معابر و پایانه‌ها نیز خبر داد و افزود: این نقاط به‌ صورت مستمر شست‌وشو و ضدعفونی می‌شوند و نظارت‌ها برای وجود مایع دستشویی در سرویس‌های بهداشتی افزایش یافته است.

ایجاد بخش ویژه کنترل کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول

همچنین یوسف پریدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه بیماری کرونا داروی خاصی ندارد ولی اقدامات لازم برای عوارض بیماری مانند نارسایی ریه انجام می‌شود، گفت: طبق تصمیمات استانی، یک بیمارستان در استان و یک بخش در هر بیمارستان برای کنترل بیماری کرونا در نظر گرفته شده به همین منظور بخش مورد نظر برای مراقبت از افراد مشکوک در بیمارستان گنجویان دزفول نیز در نظر گرفته شده است.

ضدعفونی ناوگان حمل‌ونقل عمومی دزفول

بر اساس این گزارش، شهردار دزفول گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی دزفول برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و رفاه حال شهروندان به‌صورت روزانه ضدعفونی و نظافت می‌شود.

آمادگی بیمارستان‌های جنوب غرب برای مقابله با کرونا

قابل ذکر است، یلالی، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به آمادگی کادر درمانی بیمارستان‌های این دانشکده در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان برای پیشگیری و درمان احتمالی مبتلایان به کرونا ویروس، گفت: خوشبختانه هیچ موردی از کرونا ویروس در آبادان، خرمشهر و شادگان مشاهده نشده و از تمام موارد حاد تنفسی که به بیمارستان‌های تابعه مراجعه می‌کنند آزمایش کرونا ویروس انجام و به‌سرعت به آزمایشگاه مرجع ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha