پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسعود محمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: بی شک در اسلام سلامتی روحی و جسمی مؤمن بسیار مهم و ارجح ماست، از این رو تعطیلی نماز جمعه در این شرایط به صلاح امت مسلمان است و این امر نیز از سوی مراجع عظام مورد تأیید قرار گرفته است.

حجت الاسلام مسعود محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: بیماری کرونا باعث تعطیلی و تعلیق بسیاری از برنامه ها در کشور شده که برای همه ما نگران کننده است.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: یکی از این موضوعات بحث برگزار نشدن نماز جمعه در کشور و به ویژه در استان کردستان است.

وی با اشاره به اینکه لغو نماز جمعه با مشورت و تصمیم گیری مسئولان مربوطه صورت گرفته است، بیان داشت: با وجود اینکه نماز جمعه یکی از ارکان جامعه و حکومت اسلامی است، در این شرایط باید مصلحت جامعه را مدنظر داشته باشیم و تا زمانی که وضعیت این بیماری در کشور مشخص نشود، پیرو دستورالعمل های مسئولان مربوطه باید عمل کنیم.

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: بی شک در اسلام سلامتی روحی و جسمی مؤمن بسیار مهم و ارجح است، از این رو تعطیلی نماز جمعه در این شرایط به صلاح امت مسلمان بوده و این امر نیز از سوی مراجع عظام مورد تأیید قرار گرفته است.

این استاد حوزه ادامه داد: ان شاء الله به دست نیروهای توانمند این کشور واکسن بیماری کرونا به زودی کشف و ساخته می شود و مردم از این وضعیت نجات پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام محمدی در ادامه سخنان خود گفت: دین اسلام تأکیدات بسیاری بر رعایت بهداشت فردی داشته و دارد، از این رو اگر براساس نص صریح دستورات دینی عمل کنیم بی شک هرگز به این بیماری ویروسی مبتلا نمی شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فخری IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    0 0
    اجرای نماز جمعه به صلاح نیست، اما اجرای برنامه دروهمی نیاز مردم و دقیقا با پیشگیری و مراقبت از جان انسانها قانونی است.