جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کرونا

حوزه/در مقطع کنونی که بیماری کرونا در حالت اپیدمی و انتشار است بهترین کار برای افرادی که امکان ماندن در خانه رادارند، قرنطینه خانگی است.

دکتر سید محمدحسن طاهایی پزشک و مدیر درمانگاه ایرانیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به شیوع بیماری کرونا در برخی از شهرهای کشورمان اظهار داشت: این ویروس نیز به‌مانند ویروس‌های دیگر مانند آنفلوانزا به میزان محدودی مرگ‌ومیر دارد و ویروس خیلی خطرناکی نیست اما ویژگی خاص این ویروس بیماری‌زا بودن شدید آن است.

وی ادامه داد: این ویروس شیوع سریعی دارد و همین موضوع موجب شده است که افراد زیادی را درگیر کند.

دکتر طاهایی بیان داشت: توصیه جدی ما به مردم و شهروندان قمی این است که در روزهای پیش رو در حد امکان از خانه خارج نشوند و تنها برای خریدهای ضروری از منزل خارج شوند.

وی افزود: در روزهایی اخیر شاهد شیوع بالا و به‌اصطلاح دوران اپیدمی این بیماری هستیم و به هر میزان که کمتر در محیط بیرون از منزل حضورداشته باشیم احتمال ابتلای ما کمتر است.

مدیر درمانگاه پوست و موی ایرانیان تصریح کرد: در مقطع فعلی اکثر تخت‌های بیمارستانی استان اشغال‌شده و اگر خدای‌نکرده شاهد افزایش مبتلایان باشیم و تخت بیمارستان یا در برخی مواقع تخت ای سی یو برای بیماران حاد نداشته باشیم، قطعاً اوضاع بدی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: به همین علت قرنطینه شدن خانگی در مقطع کنونی بهترین کار است تا علاوه بر کاستن از میزان مبتلایان، امکان خدمت‌رسانی به بیماران فعلی را فراهم کنیم.

دکتر طاهایی در خصوص زمان پایان یافتن این بیماری نیز بیان داشت: هر بیماری عفونی و واگیری از سه دوره صعودی، ثبات و سراشیبی برخوردار است و قطعاً این موضوع در خصوص ویروس کرونا نیز صدق می‌کند و در آینده‌ای نه‌چندان دور به سمت کنترل و درنهایت حذف این ویروس پیش خواهیم رفت.

وی تأکید کرد: علاوه بر این خاصیت تمامی ویروس‌های عفونی مانند کرونا به این شکل است که به‌مرورزمان و بعد از انتقال‌های پیاپی از بیماری به بیمار دیگر ضعیف می‌شود و علائم بالینی آن نیز ضعیف‌تر می‌شود.

طاهایی افزود: علاوه بر این بدن نیز به‌مرور در برابر این ویروس مقاوم می‌شود و درنهایت بر این ویروس غلبه می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که ضدعفونی کردن خیابان‌ها به چه میزان می‌تواند کار آیی داشته باشد، بیان داشت: ماده‌ای که این روزها برای ضدعفونی کردن خیابان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد هیدرو کلرید سدیم است که با توجه به نوع ویروس و محیط‌هایی که در آن قرار می‌گیرد، بسیار کار آیی دارد.

طاهایی تصریح کرد: این ویروس با توجه به وزن بالایی که در مقایسه با ویروس‌های دیگری دارد نمی‌تواند هوا باقی بماند و به همین علت بر روی سطح خیابان و سطوح صاف و دیوار می‌چسبد و این کار موجب می‌شود که به‌راحتی با ضدعفونی کردن از بین برود.

وی ابراز داشت: سطح نماهای خانگی، کف آسفالت خیابان‌ها، کمدها و دیوارهای چوبی و.. می‌توانند محیط خوبی برای این ویروس باشند.

مدیر درمانگاه پوست و موی ایرانیان ابراز داشت: توصیه اکید تمامی پزشکان این است که علاوه بر رعایت نظافت عمومی و فردی و قرنطینه شدن خانگی، سیستم ایمنی بدن نیز به‌خوبی قوی شود تا درنهایت این بیماری نیز در کشور ریشه‌کن شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha