جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهردار قم

حوزه/ شهردار قم با اشاره به اقدامات گسترده شهرداری قم در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: ۳۰ میلیارد ریال بودجه برای ضدعفونی معابر، مبلمان و فضای عمومی شهر قم پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به تشکیل ستادی در شهرداری برای مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: این ستاد شامل ده کمیته من‌جمله کمیته‌های امور شهری، آرامستان ها، آتش‌نشانی، فضای سبز و زیباسازی، تاکسی‌رانی و اتوبوسرانی، کشتارگاه‌ها و سازمان میادین هستند.
شهردار قم از راه‌اندازی یک خط جدید شستشوی اموات در آرامستان بهشت معصومه(س) خبر داد و گفت: تنها مسئله در این خط جدید، انجام تفکیک بین خواهر و برادر است که امروز این مسئله دنبال می‌شود.

شهردار قم با اشاره به رایگان بودن دفن امواتی که براثر ابتلا به بیماری کرونا فوت کرده‌اند، گفت: دفن رایگان افراد مشکوک نیز به آن اضافه‌شده است.
دکتر سقائیان نژاد در خصوص آخرین وضعیت دفن افراد کرونایی در آرامستان نیز گفت: هنوز اشکلات شستشو و تطهیر و ورود افراد موردبحث است اما سعی کرده‌ایم که این مسائل ساماندهی شود، مشکلات قبلی پایدار شده و به دنبال مدیریت مشکلات پیش‌بینی‌شده هستیم.
شهردار قم با اشاره به مصوبات شورای شهر ابراز کرد: اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان برای خدمات شهری و دفن افراد کرونایی به‌صورت رایگان دو مصوبه‌ای بوده که از شورای شهر صورت گرفته‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه شهر یک موجود زنده بوده و مردم علاوه بر توجه به مسائل بهداشتی باید زندگی عادی خود را دنبال کنند، ابراز کرد: بر همین اساس گل‌آرایی و درختکاری سطح شهر در حال انجام است درعین‌حال که ضدعفونی و گندزدایی شهر نیز به‌صورت مستمر و روزانه انجام می‌شود.
دکتر سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه پرسنل شهرداری در ۲۶ ناحیه و ۸ منطقه کار نظافت شهری و ضدعفونی شهر را بر عهده‌دارند، عنوان کرد: این کار توسط ۳۰ دستگاه خودرو در حال انجام است.
وی با بیان انجام اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در حد وسیع برای همشهریان قمی از ابتدای آغاز شیوع کرونا عنوان کرد: از روز گذشته نیز ۵۰ سازه تبلیغاتی و  هزار بنر  آویز در زمینه پیشگیری و آموزش همشهریان در سطح شهر نصب‌شده است.
به گفته دکتر سقائیان نژاد با مصوبه شورای شهر قم، ۵۰۰ میلیون تومان برای بخش خدمات شهری جهت خرید ماسک و دستکش پرسنل پیش‌بینی‌شده است.
وی با اشاره به پیش‌بینی ۳ میلیارد تومان برای ضدعفونی سطح شهر گفت: ۳۰ خودرو صرفاً برای انجام این موضوع بسیج شده و روزانه تمام بوستان‌ها، اتوبوس‌ها و مکان‌های عمومی و سرویس‌های بهداشتی گندزدایی می‌شوند.

شهر نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha