جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام موسیوند

حوزه/ واقفی در شهر مریانج تعدادی مغازه را مشروط به بعد از مرگش وقف مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج کرده است.

حجت الاسلام عباس موسیوند، مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درباره بخشش اجاره بهای مغازه‌های متعلق به مدرسه رسول اکرم(ص) اظهار کرد: در مدرسه رسول اکرم(ص) مریانج، تعدادی مغازه ساخته شده که واقف آن این گونه نیت کرده‌  تا زمانی که خودشان در قید حیات هستند، عایدات اجراه مغازه‌ها به خودشان برسد، لذا عملا هیچ عایده‌ای برای حوزه ندارد.

وی ادامه داد: به دلیل کهولت سن واقف، حوزه قراردادهای اجاره بهای مغازه‌ها را انجام می‌دهد، اما درآمد حاصل از اجاره‌ها به واقف می‌رسد که هزینه درمان و پرستاری وی می‌شود.

حجت‌الاسلام موسیوند با بیان اینکه اگر این مغازه‌ها در اختیار حوزه بود، مانند بسیاری از مالکین که این روزها به پویش مهربانی پیوسته‌اند، از اخذ اجاره در این شرایط چشم‌پوشی می‌کرد، خاطرنشان کرد: با تأملی بر اجاره بهای املاک محدودی که در اختیار حوزه است، خواهیم دریافت که مبلغ اجاره‌ای که حوزه برای ملکش تعیین می‌کند بسیار پایین‌تر از نرخ متعارف در بازار است.

وی اذعان کرد: مردم عزیز بدانند که طلاب و حوزه های علمیه در کنار آنها قرار دارند، چرا که مشکلات مردم مشکلات طلاب است و همه ما دغدغه مردم را داریم و جزئی از مردم هستیم.

وی تصریح کرد:  عمل جهادی این روزهای طلاب محترم و حضور در بیمارستان ها و خدمت به بیماران و نظافت معابر شهرها و انواع کمک‌های دیگر موجب خوشحالی مردم عزیز است و ما باید بدانیم این عمل سیره علمای بزرگ ما بوده که همیشه در کنار مردم بودند و درد و رنج مردم را از نزدیک لمس می کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha