جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رهبر شیعیان سنگال

حوزه/شیخ شریف محمد علی حیدرا، رهبر و مرشد شیعیان سنگال در پی شیوع و فراگیر شدن ویروس کرونا در این کشور از عموم مردم خواست تا اصول و نکات بهداشتی را به احسن وجه رعایت کرده و از حضور غیر ضروری در اماکن عمومی و محافل پرهیز کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، رهبر و مرشد شیعیان کشور آفریقایی سنگال در پی شیوع و همه گیر شدن کروناویروس در این کشور با انتشار پیامی خطاب به جامعه شیعیان و نیز عامه مردم، از آنها درخواست کرد نکات بهداشتی به منظور جلوگیری از انتشار هرچه بیشتر این بیماری را رعایت کنند.

ترجمه متن پیام وی به شرح زیر می‌باشد:

به نام پروردگار عالم همان که جان و مال بندگان در دستان با کفایت و قدرتمند اوست.

درود می فرستیم بر پیام آور مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) و بر خاندان عصمت و طهارت که همانا بهترین خلق خدا بر روی زمین هستند.

خداوند متعال همواره انسان را به حفظ سلامتی و جان خود توصیه کرده است لذا این مسئله یعنی حفظ سلامتی به عنوان یک تعهد شرعی باید برای ما از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

خدای متعال در قرآن کریم می فرماید: در راه خدا انفاق کنید و خود را به مهلکه و خطر نیفکنید و نیکویی کنید که همانا خداوند نیکوکاران را دوست میدارد.(سوره بقره ایه 195)

با تمسک و عنایت به این آیه شریفه درمی یابیم که حفظ جان مومنان توسط خودشان در مواجهه با بلایا و خطرات از واجبات الهی و توصیه شده از جانب پروردگار میباشد.

در این شرایط بحرانی همواره توصیه های بهداشتی از جمله بهداشت فردی مانند شستن مکرر دست ها با آب و صابون و یا نیز محلول های ضدعفونی و ایضا بهداشت جمعی نظیر عدم حضور در اجتماعات و محل های پرتردد، همواره از سوی کادر درمانی و مسئولان مربوطه به اگاهی مردم رسیده و می‌رسد و ما نیز در این مجال از شما درخواست داریم که این نکات را جدی گرفته و عملی کنید.

با توجه به این مسئله که نظام سلامت و علم بهداشت در برخی از کشور های آفریقایی نسبت به سایر کشورها از سطح و کیفیت پایین تری برخوردار است، لذا در این راستا همه سعی و کوشش خود را به کار گیرید تا ان شاءالله به زودی شاهد از بین رفتن این بیماری در کشور و سایر نقاط جهان باشیم.

باشد که خداوند متعال خود حافظ و پاسبان بندگان خود باشد و آنان را از شر جمیع بلایا و خطرات در امان بدارد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

شریف محمد علی حیدرا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha