جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تدفین متوفیان کرونا در قبرستان وادی السلام توسط حشد الشعبی

حوزه/ کمیته پزشکی حشد الشعبی در اقدامی جنازه متوفیانی که بر اثر ویروس کرونا فوت شدند را در قبرستان جدید وادی السلام در نجف اشرف دفن کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کمیته پزشکی حشد الشعبی در اقدامی جنازه متوفیانی که بر اثر ویروس کرونا فوت شدند را در قبرستان جدید وادی السلام در نجف اشرف دفن کرد.

سازمان حشد الشعبی از دفن جنازه متوفیان ویروس کرونا در قطعه اختصاصی خبر داد.

طاهر الخاقانی فرمانده تیبپ دوم حشد الشعبی در مصاحبه مطبوعاتی گفت: کار دفن متوفیان ویروس کرونا را در قبرستان جدید وادی السلام در نجف اشرف، شروع کردیم.

وی افزود: بعد از این که قبرستانی در منطقه بیابانی و به دور از مرکز شهر برای دفن متوفیان ویروس کرونا اختصاص داده شد، کادر های متخصص تیپ دوم حشد الشعبی اقدام به ساخت غسالخانه، نمازخانه و حفر قبر مطابق با موازین شرعی و پزشکی کرده است.

اختصاص این قبرستان به دفن متوفیان ویروس کرونا از سوی استاندار نجف اشرف و سید علاء الموسوی رئیس دیوان وقف شیعی عراق انجام گرفت.

همچنین گردان رزمی امام علی (ع) در ساخت غسالخانه، نمازخانه و حفر قبور مطابق شرایط شرعی و پزشکی مشارکت دارند و رئیس دیوان وقف شیعی با تعدادی از طلاب حوزه علمیه نجف اشرف هماهنگ کرده تا مسئولیت ادای نماز میّت برای متوفیان را بر عهده گیرند.

سعد معن مدیر روابط عمومی و رسانه وزارت کشور عراق پیشتر تأکید کرد بود که جنازه قربانیان ویروس کرونا در قبرستان وادی السلام در نجف اشرف دفن می شود.

جعفر علاوی وزیر بهداشت نیز گفته بود که این بیماری توسط جنازه های دفن شده منتقل نمی شود و آیت الله سیستانی نیز به عدم وجود مانع در دفن متوفیان کرونا در قبرستان عمومی فتوا داده بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    ماشاءالله
  • سجاد GB ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    0 0
    با سلام و احترام واژه حشد الشعبی اشتباه است زیرا الشعبی در اینجا صفت حشد می باشد که یا باید با الف و لام باشد یا بدون الف و لام... یعنی یا الحشد الشعبی یا حشد شعبی بنابراین عبارت «حشد الشعبی» اشتباه است و معنای بسیج الشعبی را می دهد و چنین به نظر می رسد که الحشددر اینجا اسم خاص است که از نظر زبان عربی کاملا اشتباه است... من الله التوفیق