چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مدرسه کبودراهنگ

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام‌الله علیها کبودرآهنگ از آمادگی طلاب جهادگر جهت تغسیل و تکفین اموات کرونایی خبر داد.

سمیه اوجی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام‌الله علیها شهرستان کبودرآهنگ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان از برگزاری دوره تغسیل و تیمم متوفیان کرونا خبر داد و اظهار کرد: ترس از ابتلا به بیماری طبق فرموده رهبرمعظم انقلاب موجب سقوط احکام واجب مربوط  به میت نمی‌شود.

وی ادامه داد:  بنابراین با مراعات نکات بهداشتی و استفاده از تجهیزات ایمنی اقدام به آموزش غسل و تیمم متوفیان به طلاب جهادی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام‌الله علیها شده است..

اوجی عنوان کرد: باتوجه به افزایش متوفیان کرونا که این روزها به چالش بزرگ کشور تبدیل شده و مراجع عظام تقلید نیز اظهار داشتند که حداقل واجب درمورد غسل و حنوط، کفن، نماز میت و دفن باید انجام شود، بر آن شدیم که از طلاب جهادگر جهت آموزش و همکاری دعوت کنیم.

وی  بیان کرد: آموزش‌ها شامل رعایت نکات بهداشتی محیط غسال‌خانه وخود غسال و لباسی که باید بپوشد و نحوه صحیح غسل دادن و مراتب آن بوده، و در صورت عدم امکان غسل ترتیبی و ارتماسی، نحوه صحیح تیمم بدل از غسل آموزش داده شد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام‌الله علیها شهرستان کبودرآهنگ افزود: افراد آموزش دیده، به سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان جهت همکاری و انجام مأموریت معرفی شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha