پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
روزه داری

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: اجازه ندهیم برخی مغرض، بی علم و دشمن دین خدا به بهانه کرونا و ... به دنبال تضعیف شئونات دین باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی  در نشست با معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان، اظهار داشت: رمضان امسال برای همه ما نسبت به رمضان های سال گذشته تفاوت هایی دارد که عامل این تفاوت را باید ویروس کرونا عنوان کرد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: امسال شرایط اپیدمی کرونا در کشور باعث گردیده است که برخی بر اساس اصول پزشکی و نیز مبانی دینی و دستورات شرع از این مهمانی معنوی و الهی محروم شوند.

وی بیان کرد: با این وجود روزمره یک فرصت بزرگ الهی برای همه ماست که خداوند به ما عطا فرموده است و این ماه برای همگان ماه خودسازی و تزکیه نفس می باشد.

دریایی با اشاره به اینکه برخی رسانه به دنبال تحت الشعاع قرار دادن رمضان در این روزهای کرونایی هستند، بیان کرد: طبیعتا هرکسی که از نظر پزشکی و نیز شرعی توانایی داشته باشد باید این واجب الهی را انجام دهد، ولی با این وجود برخی از رسانه های مغرض فرصت را غنیمت شمرده و با سواستفاده از وضعیت کنونی کرونا به دنبال کم رنگ رنگ این فرضیه الهی هستند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: از سوی دیگر هنوز علم پزشکی ثابت نکرده است که روزه در شیوع کرونا تاثیر دارد، بلکه بسیاری از پزشکان معتقدند که روزه نه تنها باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن انسان نمی شود، بلکه روزه گرفتن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها و عوامل بیرونی است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه باید بهترین استفاده را از این ماه معنوی ببریم، گفت: خدواند متعال به همه بندگان این فرصت را داده است که خودسازی کنند و به اصل خویش بازگردند، لذا اجازه ندهیم برخی مغرض، بی علم و دشمن دین خدا به بهانه کرونا و ... به دنبال تضعیف شئونات دین باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha