پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جشنواره

حوزه/ بررسی و تبیین موضوعاتی نظیر انجمن حجتیه، باستان‌گرایی، بهائیت، صوفیه، تشیع انگلیسی در قالب سه گروه اصلی موضوعات نخستین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اولین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب در قالب ۳ گروه اصلی «فرق و نحله‌های انحرافی»، «ادیان»، «اقوام و مذاهب» برگزار می‌شود که هر کدام از گروه‌های مذکور به چندین موضوع جزئی‌تر همچون انجمن حجتیه، باستان‌گرایی، بهائیت، صوفیه، تشیع انگلیسی و ... تقسیم می‌شوند.

زرتشت، مسیحیت و یهود در بخش ادیان، وحدت و همبستگی اقوام ایرانی در بخش اقوام، مذاهب اسلامی و وحدت اسلامی نیز در بخش مذاهب از جمله موضوعات پیشنهاد شده در این جشنواره است.

در واقع این جشنواره بزرگ‌ترین رویداد علمی مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که به همت مجمع فعالان ادیان،‌اقوام و مذاهب برپا می‌شود. هدف برگزاری آن شناسایی کتب و نویسندگان برتر و معرفی آن‌ها به جوامع علمی، شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پژوهشی فعالان، رفع نیازهای پژوهشی، تشویق و حمایت از نویسندگان کتب و پایان نامه‌های برتر، گسترش فرهنگ نگارش و تولید آثار استاندارد و... ذکر شده است.

کتاب‌ها، پایان‌نامه‌های سطح ۳ و ۴ حوزه و پایان نامه‌های مقطع ارشد و دکتری مراکز آموزش عالی که از ابتدای فروردین ماه سال ۱۳۹۶ تا آخرین روز سال ۱۳۹۸ نوشته یا دفاع شده باشند، می‌توانند در جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب شرکت کنند.

علاقه‌مندان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب به نشانی قم، ۴۵متری شهید صدوقی، ابتدای بلوار فردوسی، ساختمان خاتم، طبقه ۵ ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار تا ۳۱ خردادماه جاری است. لازم است اصل فرم‌های ثبت مشخصات و اثر به همراه اصل آثار به دبیرخانه جشنواره ارسال شود. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیش‌تر با شماره‌های ۰۲۵۳۲۹۲۸۹۷۰ یا ۰۹۱۰۷۶۲۵۲۰۴ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha