شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین متقی فر

حوزه/ مدیرکل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برنامه های ویدئویی تحت عنوان «بسته آموزشی زندگی مومنانه» در اختیار مخاطبان قرار گرفته و مجموعه های تبلیغی، فرهنگی و جهادی می توانند از این گنجینه استفاده کنند.

حجت الاسلام مهدی متقی فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به آثار و تبعات کرونا برای خانواده ها، مطرح کرد: ما خلأ توجه به وضعیت درون خانواده ها از جهت روحی را حس کردیم. یکی از مباحثی که خانواده ها را با مشکل مواجه کرد، مسائل اقتصادی است؛ برای این منظور بسته آموزشی تولید شد و این بسته به صورت ویدئو ضبط شده است.

مدیرکل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از بخش های کاری ما درباره مراقبت های اخلاقی بود، ابراز کرد: و در این شرایط که تنش ها بالا رفت، اختلافات در خانواده ها افزایش پیدا کرد که برای این موضوع چهار جلسه برنامه ضبط شده است.

حجت الاسلام متقی فر یادآور شد: درباره مهارت اقتصادی موردنیاز در ایام کرونا برنامه هایی ضبط شد، در این برنامه روش هایی که معیشت خانواده را به صورت موقت تامین می کند بیان شده است.

وی ادامه داد: بخش دوم بحث اقتصادی نیز درباره تدبیر هزینه ها می باشد، برای موضوع اقتصاد هشت جلسه ۱۳ دقیقه ای ضبط شده است که زمان برخی برنامه ها بیشتر و کمتر هم است.

مدیرکل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از دغدغه های خانواده ها در روزهای کرونایی، بحث فرزند پروری است که برای این بحث هشت جلسه برنامه ضبط شده است.

حجت الاسلام متقی فر با بیان اینکه برای تحکیم خانواده هفت جلسه ضبط شد، مطرح کرد: در این ایام برخی از افراد امید خود را از دست داده بودند که ما در سه جلسه به نقش امید در خانواده پرداختیم.

وی با اشاره به اهمیت مهارت حل مسئله در افراد اظهار داشت: این مهارت ها برای افراد در همه ایام موردنیاز است و حتی پس از اتمام کرونا نیز کاربرد دارد.

مدیرکل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: هفت جلسه برای نشاط و کاهش افسردگی برنامه ضبط شد و همه این موضوعات تحت عنوان «بسته آموزشی زندگی مومنانه» در اختیار مخاطبان قرار گرفته و مجموعه های تبلیغی، فرهنگی و جهادی می توانند از این گنجینه استفاده کنند.

حجت الاسلام متقی فر عنوان کرد: تولید دو کتاب ده منبری مختص مبلغین نیز انجام شده که محوریت آن قرآن است، اصل در این بخش مباحث مربوط به خانواده است.

وی بیان کرد: زیرنویس های تلویزیونی در هشت موضوع، ارزش بیماری، ارزش پرستاری، رزمایش انفاق، روابط همسران در دوران شیوع کرونا، روانشناسی سوگ، فلسفه مشکلات، مقابله با استرس و همدردی با خانواده قربانیان آماده شده و صداوسیمای ملی از این محتواها در قالب زیرنویس استفاده می کند؛ این محتواها در محور آیات و روایات است.

مدیرکل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: طراحی محتوا برای بیلبوردهای شهری نیز از کارهای انجام شده بوده و در ۱۵ موضوع برای شهرداری محتوا تولید شده و ما آمادگی داریم این محتوا را در اختیار مسئولان امر قرار دهیم.

حجت الاسلام متقی فر ابراز کرد: آموزش بسته زندگی مومنانه در کانال های ما در حال انجام است، اگر مجموعه ای هم بستر ترویج این محتواها را دارد، ما آمادگی ارائه محتواها به آن ها را را به صورت رایگان داریم.

وی گفت: در حال حاضر ۵ هزار نفر زیر آموزش این محتواها هستند که طلاب، مدیران مدارس و مدیران دفاتر سازمان تبلیغات در شهرستان ها از جمله این افراد هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha